• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 6 مهر 1402
کد مطلب : 204126
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/P1Gp6
+
-

امید به مدال سوم

تیم ملی هندبال دیروز با تساوی مقابل عربستان به مرحله‌ بعد بازی‌های آسیایی صعود کرد

پایان بازی، نتیجه تساوی و چهره‌های گرفته بازیکنان نشان می‌داد که آنها به خواسته‌شان نرسیده‌اند، اما چند دقیقه بعد با خبری که شنیدند، شوکه شدند؛ آنها از گروه مرگ صعود کرده بودند. تیم ملی هندبال ایران در مرحله گروهی حریفان سرسختی داشت و بعید به‌نظر می‌رسید که این تیم بتواند به مرحله بعدی برود. ایران در بازی اول مغولستان را شکست داد و در بازی دوم به ژاپن باخت. دیروز صبح بازی سوم مقابل عربستان برگزار شد و به بازیکنان گفته شده بود که فقط در یک صورت می‌توانند یکی از دو تیم صعود‌کننده باشند، اینکه بازی را ببرند. تیم ملی نیمه اول را 15 بر 14 با برتری به پایان برد اما تلاش‌های بازیکنان عربستان بازی را به تساوی 23-23 کشاند. دقایق‌ آخر بازی بدترین دقایق حضور بازیکنان ایران در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو بود. آنها همه‌‌چیز را تمام‌شده می‌دیدند اما خبر نداشتند که صعودشان قطعی شده ‌و یکی از 8تیمی هستند که باید مسابقات را ادامه بدهند.
علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال ایران توضیح داد که چرا بازیکنان بعد از پایان بازی برای صعود خوشحالی نکردند: «قبل از بازی تأکید کرده بودم که بچه‌ها متوجه نشوند با تساوی هم می‌توانند صعود کنند تا تیم برای برد به زمین برود. شاید همین اتفاق هم کمک کرد تا به نتیجه دلخواه برسیم.»
تیم ملی هندبال با تیم جوان‌شده به هانگژو رفت و 13بازیکن از این تیم برای نخستین‌بار بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کنند. در بازی دیروز بیشتر بازیکنانی که در زمین بودند، کمتر از 25سال ‌داشتند.
هندبال ایران برای ششمین‌بار است که در بازی‌‌های آسیایی حاضر می‌شود. مدال برنز آسیایی‌2006 نخستین مدال این رشته در این باز‌ی‌ها بود، اما بهترین مدال در 2010 گوانگژو به‌دست آمد که ایران فینالیست شد اما در بازی‌ آخر به کره‌جنوبی باخت و روی سکوی دوم رفت. ایران به‌دنبال این است که تعداد مدال‌هایش را به عدد 3 برساند. ایران در مرحله بعدی با تیم‌های کویت، بحرین و کره‌جنوبی هم‌گروه است. جمعه با کویت بازی می‌کند، شنبه با بحرین و یکشنبه با کره. در گروه دیگر هم تیم‌های ژاپن، قزاقستان، قطر و چین حضور دارند. 2تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کنند. ایران کار سختی دارد اما بازیکنان امیدوارند تیم صعود کند و حتی روی سکو برود. سیاووشی می‌گوید: «بازی با عربستان سخت بود. همه از هندبال لذت بردیم. دقایق پایانی بازی اشتباهات زیادی داشتیم و نتوانستیم بازی را ببریم اما امیدوارم یک‌بار که شده ورق به نام ما برگردد و به مدال برسیم.» مجتبی حیدرپور دیگر بازیکن تیم هم از استرس بالایی که او و هم‌تیمی‌هایش در بازی با عربستان داشتند، حرف می‌زند: «اختلاف کم در جریان بازی به‌دلیل استرس بازی بود. دم بچه‌ها گرم، از جان و دل مایه گذاشتند تا گل نخوریم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید