• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 6 مهر 1402
کد مطلب : 204123
+
-

تپانچه‌ای که شلیک نکرد

تیراندازی ایران هنوز به مدال نرسیده، دیروز یک فینالیست داشت و یک تپانچه هم سر مسابقه با مشکل روبه‌رو شد

تیراندازی ایران دیروز روز خوبی در هانگژو نداشت. این رشته که در دوره‌های قبلی بازی‌های آسیایی مدال‌های نقره و برنز داشته است، هنوز در این دوره نتوانسته روی سکو برود. بعد از حذف تیراندازان در روزهای گذشته، دیروز نجمه خدمتی، الهه احمدی و آرمینا صادقیان در همان مرحله مقدماتی تفنگ سه وضعیت حذف شدند. هانیه رستمیان در تپانچه 25متر به فینال رسید ولی مدالی نگرفت. با این حال بدترین اتفاق برای زینت طوماری افتاد. او که دیگر نماینده ایران در تپانچه بود، موقع مسابقه با یک مشکل فنی روبه‌رو شد؛ سلاحش گیر کرد و 30امتیاز از دست داد. مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون این اتفاق را به تحریم‌ها و تفاوت سلاح تیراندازان ایرانی با رقبا ربط داد: «سلاح‌هایی را که در دست هندی‌ها، کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها است، با سلاح ورزشکاران خودمان مقایسه کنید، ١٨٠درجه تفاوت دارد. با این شرایط ملی‌پوشان ما در بازی‌ها شرکت کرده‌اند و با یک‌دهم و دودهم اختلاف امتیاز به فینال نرسیدند. ما شانه به شانه رقیبانی کار می‌کنیم که تجهیزات و امکانات بالایی دارند. تحریم آمریکا برای ما مشکل ایجاد کرده است، درحالی‌که سلاح ورزشی نباید مورد تحریم قرار بگیرد.» البته قربانی تأکید کرده است که مسئولان ورزش ایران هم بی‌تقصیر نبوده‌اند: «وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید پیش از ورود به این بازی‌ها به تهیه تجهیزات و برطرف کردن مشکلات فکر می‌کردند نه یک‌ماه مانده به رقابت‌ها.»

   هانیه راضی است
هانیه رستمیان با اینکه در تپانچه به مدال نرسید و ششم شد اما گفته از عملکردش راضی است: «حضور در مرحله فینال ارزش مدال را دارد. از عملکرد خودم راضی هستم. حریفان اصلی من در جهان همه آسیایی هستند که در این فینال حضور داشتند. در مسابقات قبلی تجربه فینالیست شدن با آنها را داشتم.» رستمیان سهمیه بازی‌های المپیک پاریس را دارد.

   در انتظار مدال
محسن نصراصفهانی سرمربی تیم ملی تپانچه امیدوار است روزهای آینده شاگردانش به مدال برسند: «از دختران کشورمان که در این بازی‌‌ها عملکرد خوبی داشتند قدردانی می‌کنم. هانیه رستمیان توانست به فینال رقابت‌ها راه پیدا کند و در دهم‌ها امتیاز از دست داد. نیاز است در ۲۵متر زنان در تمرین‌ها فشنگ بیشتری استفاده کنیم. با وجود محدودیت‌ها بچه‌ها خوب عمل کردند. امیدوارم با تلاش بیشتر در مسابقات آتی عملکرد بهتری را به نمایش بگذارند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید