• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 1 مهر 1402
کد مطلب : 203704
+
-

همه‌‌چیز را باختی!

یک هفته جهنمی برای رضا درویش؛ مدیرعامل پرسپولیس که بازنده بزرگ آمد و رفت النصر بود

گزارش
همه‌‌چیز را باختی!

بهروز رسایلی- روزنامه‌نگار

باخت، باخت و باز هم باخت؛ این چکیده کامل و گویای همه آن چیزی است که در طول یک هفته گذشته و در جریان رفت‌وآمد النصر و کریس رونالدو به ایران بر رضا درویش گذشت. مدیرعامل پرسپولیس در این مدت مرتکب رفتارهایی شد که همه آنها را باید جمع کرد و در کارگاهی با عنوان «مدیران چطور نباید عمل کنند» به جوان‌ترها آموزش داد! سیاهه اشتباهات درویش آنقدر طولانی است که شاید بررسی همه آنها در این مطلب مقدور نباشد اما می‌توان به‌طور گذرا برخی داستان‌های مربوط به این چند روز را مرور کرد.

چرا آنقدر ذوق‌زده بود؟
از همان دقایق آغازین ورود رونالدو و یارانش به ایران، هیجان‌زدگی بیش از حد رضا درویش حسابی توی ذوق می‌زد. او بیخود و بی‌جهت یک تخته فرش نفیس به فرودگاه برد و تقدیم ستاره حریف کرد، آن هم بی‌آنکه فلسفه چنین کاری روشن باشد. آش درویش آنقدر شور بود که حتی صدای جواد خیابانی را هم در آورد. خیابانی هم مثل خیلی‌های دیگر به درستی پرسید: «اصلا گیریم که می‌خواستی هدیه بدهی؛ جای هدیه‌دادن در مراسم استقبال است یا بدرقه؟»

چرا دخترت را بردی؟
این یکی از مهم‌ترین اشتباهات درویش در طول میزبانی از النصر بود که شاید تا سال‌ها در حافظه جمعی مخاطبان فوتبال بماند. مدیرعامل پرسپولیس، دخترش را به مراسم استقبال از رونالدو برد. طبیعتا خیلی‌های دیگر هم آرزو داشتند کریس را از نزدیک ببینند اما متأسفانه چون پدرشان مدیرعامل پرسپولیس نبود، از این موهبت محروم ماندند! شدت شگفتی آنقدر بود که در ساعات اولیه رسانه‌ها تردید داشتند خانم دیده‌شده در تصاویر واقعا دختر درویش است اما کمی بعد ماجرا ثابت شد و همه را حیرت‌زده کرد.

چرا توجیه کردی؟
درویش برای توجیه حضور دخترش در مراسم استقبال از کریس گفت: «او را آوردم تا سؤالی در مورد فلسطین بپرسم و مطمئن شوم ترجمه می‌کند.»  شما اگر به بقیه مترجم‌های باشگاه اعتماد نداری، خیلی کار اشتباهی می‌کنی اجازه می‌دهی تمام قراردادهای خارجی تیم زیرنظر آنها بسته شود!

چرا پیراهن فاطمه را ندادی؟
هرج و مرج و سوءرفتار پرسپولیسی‌ها تا زمان خروج کاروان النصر هم ادامه داشت؛ تا جایی که پیراهن امضا‌شده از سوی رونالدو در وهله اول به فاطمه حمامی، بانوی هنرمند ایرانی تحویل نشد و صرفا بعد از بالا‌گرفتن انتقادات باشگاه آن را به‌دست برادر فاطمه داد و گفت: «پیش ما جا مانده بود.» بله؛ همه باور کردیم!

چرا از پرسپولیس غافل شدی؟
نهایتا مجموعه رفتارهای هیجانی و غیرمنطقی رضا درویش این پیام را صادر کرد که او به کلی از پرسپولیس، تیم غریب‌مانده خودش که باید مسابقه‌ای دشوار را برگزار می‌کرد، غافل شده و در حد یک هوادار هیجان‌زده از ملاقات با کریس رونالدو تنزل کرده است. خیلی‌ها همین مسئله را ازجمله عوامل شکست پرسپولیس در برابر حریف عربستانی می‌دانند و به‌نظر می‌رسد بیراه هم نمی‌گویند.

سوژه روز
چرا تشکر نمی‌کنید؟

در شرایطی که لغو مسابقات هفته ششم لیگ برتر و به‌طور کلی وقفه‌های گاه و بیگاه در این مسابقات صدای همه را در آورده، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ گلایه‌مند است که چرا کسی از او تشکر نکرده! این بخش از سخنان سهیل مهدی را بخوانید: « فکر می‌کردیم پس از چند روز کار سخت، دست‌کم یک نفر تشکر می‌کند. VAR را با وجود تمام مشکلات و تحریم‌ها برای لیگ قهرمانان به ایران آوردیم. میزبانی از النصر با توجه به حضور کریستیانو رونالدو، سادیو مانه و سایر ستارگانی که این تیم را از لحاظ بازیکن به تیمی محبوب در دنیا تبدیل کرده است، بدون هیچ حرف و حدیثی و به بهترین شکل ممکن انجام شد.»  میزبانی از النصر با سیستم کمک‌داور ویدئویی که به شکل موقت از سوی کنفدراسیون برای بازی‌های لیگ قهرمانان به ایران اختصاص یافته، به دستاوردی برای فدراسیون و مجوزی به‌منظور تداوم بی‌نظمی‌های آقایان تبدیل شده و تازه سازمان لیگ دنبال تشکر هم هست؟ مهدی در بخش دیگری از سخنانش گفته: «الان در هفته پنجم هستیم. با تمام مشکلاتی که سال گذشته داشتیم، با پنجره اروپایی لیگ خود را شروع کردیم و با 3-2روز اختلاف با لیگ‌های معتبری مثل آلمان و ایتالیا تمام کردیم. نباید موضوع را بحرانی کنیم.» خب البته این در حالی است که اغلب لیگ‌های اروپایی با حضور 20تیم و کلی تورنمنت جانبی برگزار می‌شوند، نه مثل ایران با 16تیم!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید