• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 1 مهر 1402
کد مطلب : 203696
+
-

حل مشکل تأمین 630 واگن مترو در دوره ششم

فرناز محمدزاده؛ روزنامه‌نگار

زمانی که باید کار می‌کردند و به رسانه‌ها گزارش می‌دادند، دست به سینه نشستند و حالا که دیگر مسئولیتی در شهر ندارند، یادشان افتاده با رسانه‌ها تعامل کنند و با گزارش عملکرد نصفه و نیمه خودشان بگویند پروژه‌های به نتیجه رسیده در پایتخت میوه‌هایی هستند که در دوره ما کاشته شده و فصل برداشت به این دوره رسیده است. مثال جدید هم اگر بخواهیم بزنیم همین قرارداد تامین 630واگن برای شهر تهران که شهردار سابق مدعی شده که قراردادش در زمان مدیریت سابق شهر بسته شده و مربوط به دوره فعلی مدیریت شهری نیست. البته باید قبل از آنکه آقای حناچی دستپاچه شوند و بخواهند از تریبون رسانه‌های هم‌طیف خودشان حرفی بزنند به‌درستی موضوع را بررسی کنند؛  اینکه فکر می‌کنند با بستن قرارداد مشکل حمل‌ونقل ریلی این شهر حل می‌شود، سخت در اشتباه هستند؛ تا زمانی که 15درصد پیش‌پرداخت تامین نشده، نمی‌توان خوش‌بین به اجرا بود. در همین رابطه، سرپرست معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: در دوره قبلی مدیریت شهری به غیر از انعقاد قرارداد هیچ کار دیگری انجام نشده است و سهم 15درصدی را که باید پرداخت می‌شد، انجام ندادند. حتی شورای پنجم شهر تهران نیز این موضوع را جزو نقاط ضعف شهردار سابق تهران اعلام کرده است؛ چراکه هیچ پیگیری منجر به نتیجه‌ای انجام نداده بود. محسن هرمزی در ادامه می‌افزاید: تمام پیگیری‌ها در این دوره توسط شهردار فعلی انجام شد. درواقع اگر آقای زاکانی نبود شاید این موضوع نتیجه نمی‌داد؛ البته همراهی دولت نیز بسیار اهمیت داشته؛ چراکه اگر سال گذشته اعتبار لازم را در سازمان برنامه و بودجه مصوب ‎نکرده بودیم امروز LC پایدار نبود. او با اشاره به سفر نخست‌وزیر چین به ایران در سال گذشته، می‌گوید: با سفری که نخست‌وزیر چین داشت LC (خط اعتباری) را تا 4مهرماه امسال تمدید کردند و باعث شد دولت در بودجه1402، از محل تخصیص اعتبار نفت، بودجه لازم را اختصاص دهد. همچنین تمدید ماده62، تمدید تبصره بند «ز» ماده19 و تعامل بانک شهر و بانک کشاورزی که بازگشاینده‌های LC هستند، همگی انجام شد و این اقدام یک پروسه زمان‌بر با ذی‌نفعان متعدد بود که به نتیجه رسیده است. سرپرست معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران ادامه داد: امروز آقایان درحالی مدعی شده‌اند که مدیریت شهری فعلی کاری انجام نداده که خودشان تنها انعقاد قرارداد را انجام داده‌اند؛ از سال95 که قرارداد منعقد شد تا سال 97 که نهایی می‌شود و تا پایان دوره خودشان پیش‌پرداخت را نمی‌توانند پرداخت کنند که در مدیریت فعلی شهر این موضوع حل می‌شود. هرمزی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت ورود 630واگن به ناوگان ریلی شهر تهران خاطرنشان کرد که درحال حاضر LC را بازگشایی کرده‌ایم ظرف مدت یک‌ماه (از هفته گذشته شروع شده است) طرف چینی پول را برداشت می‌کند و طبق قرارداد ظرف 18‌ماه نخستین رام قطار وارد می‌شود. همچنین موضوع طراحی ناوگان را معطل LC نکردیم و آن را جلو بردیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید