• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 30 شهریور 1402
کد مطلب : 203614
+
-

الو همشهری...

حتما روزانه از محل کار تا منزل یا تا فروشگاه سرکوچه‌تان و یا حتی خانه دوست و آشنا تردد می‌کنید و یا به خرید می‌روید و روزمرگی‌تان را خوب و بد می‌گذرانید  که  گاهی مشکلی جلوی پای شما سبز می‌شود و  نمی‌دانید چطور می‌توانید آن را رفع کنید. آسفالت کوچه خیابان شما خراب شده، پسماند همسایه‌تان آزاردهنده است ویا  موجودات موذی را در راه دیده‌اید و خلاصه کلافه شده‌اید. تلفن را بردارید؛ 02123023337شماره ارتباط با خوانندگان همشهری را بگیرید  تا مسائل و مشکلات شما را از مدیران شهری پیگیری کنیم.

درخواست شهروند: سال‌ها بود اهالی شهران جنوبی منتظر ساخت و تکمیل مسجد محله‌شان بودند؛ بالاخره کار ساخت مسجد آل‌رسول(ص) به همت خیران محل شروع شد و به‌زودی نیز تمام می‌شود. اهالی شهران تنها خواسته‌شان از مدیران‌شان این است که کارهای تاسیساتی و ساخت سرویس بهداشتی را تقبل کنند.

پاسخ مسئول: تکمیل و تجهیز مسجد آل رسول(ص) واقع در محله شهران جنوبی بنا به درخواست اهالی در حال انجام است.محمدرضا مقیمی شهردار ناحیه یک با بیان اینکه در ادامه پروژه توسعه محله‌ای رسیدگی به مساجد دارای مشکلات فرسودگی در اولویت برنامه‌های ناحیه است، گفت:«بر این اساس تجهیز و تکمیل مسجد
آل رسول(ص)  در خیابان طوقانی شهران آغاز شده که ازجمله می‌توان به نصب 8چشمه سرویس بهداشتی ایرانی زنانه و مردانه در این مسجد اشاره کرد.» مقیمی ادامه داد: «عملیات ساخت مسجد آل رسول(ص) چندین سال متوقف شده بود که با همت خیرین و اهالی محل و شهرداری منطقه۵، در حال تکمیل شدن است، همچنین بنا به درخواست اهالی نصب روشویی‌ها، شیرآلات و تاسیسات داخلی شروع شده و نصب سقف کاذب، درها و ایزوگام کل سقف‌ها و تراس نیز انجام می‌شود.»به‌گفته مقیمی برای رفاه حال نمازگزاران سالمند و توانیاب که حضورشان در این مسجد زیاد است، ساخت 2چشمه سرویس فرنگی هم درنظر گرفته شده که انجام خواهد شد.

درخواست شهروند: تعدادی از مغازه‌داران بزرگراه آیت‌الله سعیدی، خیابان یاران، خیابان زاهدی پسماندهای خشک اهالی را خریداری و داخل مغازه انبار می‌کنند. از آنجایی که پسماندها حجم بالایی دارند، مقداری از آنها توسط مغازه‌داران داخل پیاده‌رو گذاشته می‌شود و همین راه عابران را می‌بندند. از مسئولان می‌خواهیم این مشکل را بررسی کنند.

پاسخ مسئول: جلوگیری از فعالیت صنوف غیرمجاز در موضوع تفکیک پسماندخشک از برنامه‌های مهم مسئولان شهرداری منطقه 18تهران است. محسن امیری معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 18با بیان این مطلب می‌گوید:«فعالیت صنوف غیرمجاز علاوه بر تهدید محیط‌زیست، باعث اختلال در خدمات‌دهی مناسب به شهروندان می‌شود. با توجه به اهمیت این مقوله با عوامل غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک برخورد جدی می‌شود. بر این اساس این هفته 4باب مغازه که تبدیل به مرکز خرید و فروش ضایعات بود، پلمب شد و تعدادی مغازه‌دار که به‌صورت گسترده مشغول این کار بودند و بخشی از پیاده‌رو را اشغال می‌کردند جلوی کارشان گرفته شد.»امیری با اشاره به اینکه طرح جلوگیری از فعالیت صنوف غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی انجام می‌شود، می‌افزاید:«مغازه‌ها، انبارهای غیرمجاز و همچنین ضایعاتی‌های منطقه با اعمال بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری تهران پلمب و از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.»

با مردم
سامانه چک‌های صیادی یکپارچه شود

چک‌های صیادی مردم را دچار سردرگمی کرده‌اند. هنگام ثبت آنها، برای بعضی صرفا نیاز به اطلاعات کارت بانکی است و برای برخی دیگر کد ملی و شماره همراه صاحب چک. بهتر است بانک مرکزی سامانه یکپارچه و واحدی را برای این منظور طراحی و راه‌اندازی کند. به این ترتیب امکان خطا هم به کمترین میزان خود می‌رسد.
پرویزی از تهران

میدان نماز در خمین نیازمند پاکسازی است
متأسفانه مدت‌هاست میدان نماز در شهر خمین پر از سگ‌های ولگرد شده است که برای عابران و مسافران مشکل ایجاد می‌کنند. بعضا نیز مسافران با غذا رساندن به آنها باعث آلودگی فضای سبز و ازدیاد نسل آنها می‌شوند. از مسئولان تقاضا داریم با پاکسازی این میدان جلوی ادامه این وضعیت را بگیرند.
دالایی از خمین اراک

رقم نهایی چک کشیدن افراد توسط بانک‌ها تعیین شود
بانک‌ها براساس استعلام‌هایی که از دارایی و اموال و درآمد افراد می‌گیرند سقفی برای رقم چک کشیدن اشخاص تعیین کنند تا به این وسیله میزان چک‌های برگشتی کاهش یابد. چندی قبل کالاهایی به فردی فروختم و چند فقره چک گرفتم و زمان استعلام نیز چک فعال بود اما در زمان وصول مشخص شد این فرد میلیاردها ریال چک برگشتی دارد. اگر ظرفیت این فرد در صدور چک با توجه به اموال و درآمدش سنجیده می‌‌شد امکان نداشت چنین وضعی ایجاد شود صدها نفر مالباخته شوند.
هادی‌نژاد از تهران

پیامک
نوبت‌دهی خرید ارز از صرافی‌ها اینترنتی شود

چند روز صبح بسیار زود برای خرید ارز مسافرتی جهت شرکت در یک سمینار دانشجویی به میدان فردوسی مراجعه کردم. نوبت‌دهی اینترنتی بانک ملی ساعت 7صبح ظرف 20ثانیه پر می‌شد و نوبت‌دهی بانک شهر به‌رغم موفقیت‌آمیز بودن ثبت‌نام به جایی نمی‌رسید و اعلام می‌کردند که چند روز است تخصیص ارز ندارند. تنها راه خرید از صرافی‌ها بود که نوبت‌دهی آن متأسفانه در دست دلالان است. در این چند روز متوجه شدم چند خانم و آقا روی یک برگه از ساعت یک و دو بامداد، اسامی دوست و آشنای خود را می‌نویسند و کارمندان صرافی‌ها  نیز براساس لیست به  آنها ارز می‌فروشند!
کمانی از تهران

فیلم‌های ماندگار و ارزشمند تولید شود
آنچه امروز به‌عنوان فیلم سینمایی ساخته می‌شود و مجوز می‌گیرد دست کمی از تولیدات قدیمی ندارد و بعضا مبتذل‌تر از فیلمفارسی‌های طاغوت است. بهتر است از کارگردان‌های صاحب سبک کمک گرفته شود اجازه دهند آنها فیلمسازی‌ را از سر بگیرند. حتی نام برخی فیلم‌ها نیز مبتذل است.
سرهنگی از کرج

چرا از تحویل خودروهای وارداتی خبری نیست؟
در قرعه‌کشی سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی جهت اولویت واگذاری خودرو ثبت‌نام و 500میلیون تومان برای
پیش پرداخت واریز کردم. درست 7‌ماه از وعده مسئولان برای واگذاری خودروهای وارداتی می‌گذرد ولی هیچ برنامه‌ای برای فروش در این سامانه فعال نشده و پیگیری از سازمان‌های ذیربط هم بی‌نتیجه بوده است. سؤال من این است که تکلیف افرادی مثل من که اعتماد کرده و مبلغ زیادی را چندین‌ماه است بدون دریافت هیچ سودی  در اختیار این سامانه قرار داده‌اند چیست و انتظار برای دریافت خودرو تا کی ادامه خواهد داشت؟
امیر از تهران

پیام
جوی‌های شهرک واوان نیازمند نظافت فوری هستند

با اینکه شهرک واوان جزو شهرک‌های اقماری تهران محسوب می‌شود اما از پایین‌ترین سطح امکانات رفاهی برخوردار است. یک نمونه  ازاین ادعا آلودگی بیش از حد جوی‌های این شهرک خصوصا در خیابان شهرداری است. به جرأت می‌توانم بگویم که این جوی‌ها از دوران همه‌گیری کرونا پاکسازی و تمیز نشده‌اند، چون هنوز تعداد زیادی ماسک داخل آنها وجود دارد.همین آلودگی طولانی مدت باعث شده که بوی بسیار بدی در سطح شهرک منتشر شود. مسلما ادامه این وضعیت موجب بیماری و گرفتاری برای ساکنان خواهد شد. از مسئولان شهرداری درخواست داریم تا هر چه زودتر نسبت به پاکسازی و شست‌وشوی این جوی‌ها اقدام کنند.
موسوی از واوان

تحویل پلاک ملی به کامیون‌ها تسریع شود
از ایران خودرو دیزل یک دستگاه کامیون بنز جفت به‌صورت پلاک گذر موقت دریافت کردیم که بعد از نصب کاربری توسط خریدار در انتظار تحویل پلاک ملی آن هستیم، اما هیچ راه پیگیری و عملا هیچ‌گونه پاسخگویی نسبت به تحویل پلاک ملی وجود ندارد و طبق اطلاع تحویل پلاک این نوع وسیله نقلیه بین ۲ تا ۶‌ ماه زمان بر است آن هم پس از بازدید پلاک موقت که برای ما از این زمان 50روز گذشته و تاکنون خبری نشده است.این در حالی است که این خودرو وسیله کار و امرار معاش ماست و تا زمانی که پلاک نداشته باشد، غیرقابل استفاده است. این چه روندی است که در پیش گرفته‌اند؟
یک راننده کامیون از شاهرود







 

این خبر را به اشتراک بگذارید