• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 30 شهریور 1402
کد مطلب : 203567
+
-

خانه‌؛ هدیه به نیازمندان

ایده خوب
خانه‌؛ هدیه به نیازمندان

مهتاب خسروشاهی

اگر از آن افرادی هستید که از هدیه دادن بیشتر خوشحال می‌شوید تا هدیه گرفتن و اگر از آنهایی هستید که بهترین هدیه‌ها را برای دیگران می‌خرند تا از شادی آنها شاد شوند، بدانید که نه دیوانه‌اید نه تنها! به این دلیل که یکی از بازیکنان سابق لیگ برتر فوتبال آمریکا، «واریک دان» هم مثل شما فکر وعمل می‌کند.
واریک دان اخیرا با خرید یک خانه کاملا مدرن برای یک مادر و دختر- دومینیک و میراکل- در باتون روژ در ایالت لوئیزیانای ایالات متحده، آنها را شگفت‌زده کرد. این البته یکی از 217خانه‌ای است که دان، آن را برای افراد نیازمند خریداری کرده و به آنها هدیه داده است.
هزینه مالی خرید این خانه‌ها به همت خیریه واریک دان و خیریه دبیرستان محل تحصیل او به اسم Habitat for Humanity تامین می‌شود. این خانه‌ها پس از خریداری به کلیه وسایل منزل و حتی موادغذایی اولیه موردنیاز مجهز می‌شوند. بعضی از این خانه‌ها با پرداخت وام مسکن خریداری ‌ و شخصی که خانه به نامش می‌شود، بدهی ناشی از خانه را با‌ کمک هزینه پرداخت شده از سوی این دو مرکز خیریه تسویه می‌کند. اولویت اهدای این خانه‌ها با خانواده‌های تک‌والدی به‌ویژه مادران سرپرست خانوار است.
این فوتبالیست سابق، خیریه خود را در سال 1997میلادی راه‌اندازی کرد تا به آرزوی مادر درگذشته‌اش برای خرید منزل پاسخ دهد. واریک دان، 12فصل بازیکن ثابت لیگ فوتبال آمریکا بود و در سال 2005میلادی موفق به کسب جایزه مرد سال والتر پیتون شد. این جایزه تنها جایزه‌ای است که به بازیکنی از تیم فوتبال تعلق می‌گیرد که در کارهای خیر و عام‌المنفعه شرکت داشته و از سوی دیگر در زمین بازی نیز بازیکن سرآمدی باشد.
واریک دان علاوه بر فعالیت‌ شاخص خیریه خود یعنی خرید منزل برای افراد نیازمند، فعالیت‌های دیگری نیز به ضرورت شرایط انجام می‌دهد. برای مثال پس از توفان کاترینا، دان همه بازیکنان لیگ فوتبال را به همکاری برای جمع‌آوری کمک هزینه برای کمک به آسیب‌دیدگان این توفان دعوت کرد و توانست 5میلیون دلار ‌ جمع‌آوری کند.
خیریه دان برای کمک‌رسانی بهتر به خانواده‌های نیازمند از خیریه‌های محلی داوطلب نیز کمک می‌گیرد تا بتواند خانه‌های ارائه شده را هرچه بیشتر تجهیز کند. در بعضی از این خانه‌ها حتی لباس‌های نو نیز در قفسه لباس‌ها قرار داده می‌شود.‌
 

این خبر را به اشتراک بگذارید