• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 30 شهریور 1402
کد مطلب : 203511
+
-

کلاهبرداران سایبری چقدر درآمد دارند؟

کلاهبرداران سایبری دارک وب می‌توانند در مدت 6 ماه با کارت‌های اعتباری دزدیده شده و باج‌افزارها ۲۵میلیون‌پوند به جیب بزنند.
به‌گزارش روزنامه سان، دارک وب یک بازار زیرزمینی و غیرقانونی است که در آن هر کسی می‌تواند هر چیزی بخرد؛ از جزئیات کارت اعتباری گرفته تا باج‌افزار. مانند تمام مقاصد خرده‌فروشی - قانونی یا غیرقانونی - تامین‌کنندگان معروف و پرفروش‌‌هم در دارک وب وجود دارد.
به‌ گفته راج سامانی، دانشمند ارشد Rapid7 و مشاور ویژه مرکز جرائم سایبری اروپا، این تاجران سیاه تنها در 6 ماه می‌توانند تا ۲۵میلیون دلار درآمد داشته باشند.
سامانی گفت: «اکسپلویت یا کد مخرب همان چیزی است که برای نفوذ به یک شرکت لازم دارید. اگر دنبال یک اکسپلویت سطح بالا برای اجرای یک حمله از راه دور هستید، ۷۵هزاردلار قیمت دارد. ممکن است زیاد به ‌نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که در حال خرید کد مخربی هستید که برای نفوذ به بسیاری شرکت‌ها مؤثر است. وقتی وارد شدید، می‌توانید هر عددی را که می‌خواهید درخواست کنید و آن را برای نفوذ به شبکه سازمان‌های دیگر هم استفاده کنید.»
هنگامی که جرائم سایبری برای نخستین بار در طول قرنطینه کووید-۱۹ بین مارس و آگوست۲۰۲۰ افزایش یافت، سامانی و تیم دیگری در McAfee کیف پول بیت‌کوین گروه هکر Netwalker را ردیابی کردند. آنها دیدند که عملیات نت‌واکر در آن دوره ۲۵میلیون دلار باج به همراه آورد.
به‌ گفته سامانی، درآمد باج‌افزار اغلب به رقم ۵۰ میلیون‌دلار می‌رسد، اما اوایل امسال، یک باج‌افزار دیگر‌ باج‌افزار Clop تا ۱۰۰میلیون دلار برای داده‌هایی که به سرقت برده بود (داده‌های بیش از هزار شرکت از جمله BBC، British Airways و Boots) درخواست کرد.
طبق گزارشی که در سال۲۰۱۹ توسط هیأتی از کمیته تحریم‌های سازمان ملل در مورد این کشور تهیه شده است، گفته می‌شود که باند سایبری لازاروس وابسته به دولت کره‌شمالی تا ۲میلیارد دلار از حملات سایبری به اپراتورهای ارزهای دیجیتال و بانک‌های خارج از کشور جمع‌آوری کرده است.
هیچ محدودیتی برای فروش محصولات و خدمات در دارک وب وجود ندارد، هر چیزی که فکرش را بکنید و این واقعا ترسناک است و هر کسی از هر جای دنیا می‌تواند یک حمله سایبری ترتیب دهد. این دقیقا همان چیزی است که دستگیری کلاهبرداران سایبری را بسیار سخت می‌کند، چون ممکن است دسترسی به کلاهبرداران در برخی کشورها دشوار باشد. با این حال، این جنایت‌ها غیرقابل مجازات نیست، زیرا این کلاهبرداران در نهایت دستگیر می‌شوند؛ مثلا زمانی که به‌گفته سامانی در تعطیلات هستند یا وارد فرودگاه‌ها می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید