• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 30 شهریور 1402
کد مطلب : 203505
+
-

مطالعه برای اکتشاف آب ژرف در ۶ استان

دبیر ستاد آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی از مطالعه در زمینه اکتشاف آب در ۶ استان خبر داد و گفت: غیراز سیستان در سمنان، یزد، اصفهان و کرمان و خراسان جنوبی مطالعه اکتشاف آب داریم.
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سیدمحمد مهدی نوربخش در نشست خبری که به‌منظور تشریح برنامه‌های ستاد برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه آب و آبفا و فاضلاب تکمیل و ارتقای زنجیره نمک زدایی را در دستور کار داریم، اظهار کرد: یکی از چالش‌های کشور در بخش آب، تأمین منابع پایدار آب است چراکه کشور در شمال و جنوب دارای منابع آبی خوبی است.
نوربخش گفت: در بخش آب و فاضلاب تجهیزات هوشمندسازی در حوزه پایش و مصارف و مدیریت منابع آب حائز اهمیت است و اساسا تصمیم‌گیری در هر حوزه‌ای براساس داده و اطلاعات دقیق است و اگر این اطلاعات دقیق نباشد با پیامدهای خوبی روبه‌رو نخواهیم شد. به‌طور مثال کنتورهای هوشمند کشاورزی و آب که در سال‌های اخیر رشد خوبی نداشته مورد حمایت ستاد و معاونت قرار دارد.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به اینکه توسعه فناوری بهینه‌سازی‌ و کاهش تلفات را از دیگر فعالیت‌های این ستاد است، گفت: یکی از راهبردهای ما در حوزه منابع طبیعی کشور، کاهش تلفات است که این امر با روش‌های نرم افزاری و سخت افزاری قابل اجرا خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید