• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 29 شهریور 1402
کد مطلب : 203474
+
-

گرینویچ

شغل رؤیایی در اداره پست

یک زوج عشق تمبر و پست، از آمریکا به آن‌سوی اقیانوس اطلس نقل مکان کرده‌اند تا مدیریت ایستگاه پستی قدیمی را به‌عهده بگیرند. این زوج که در فلوریدا زندگی می‌کردند، حالا رئیس اداره پست سانکوار در دامفریز اسکاتلند هستند که در 311سال گذشته، بدون توقف به فعالیت ادامه داده است و به همین‌خاطر شهرتی جهانی دارد. در واقع این ایستگاه پست، قدیمی‌ترین ایستگاه پست دنیاست. این زوج، در یک حراجی، این اداره را خریدند، اما براساس قرارداد، حق ندارند کاربری آن را تغییر دهند. آنها که هفدهمین مالکان این کسب‌وکار هستند، از جوانی، علاقه زیادی به جمع کردن تمبر داشته‌اند و مدت‌ها به‌دنبال این بوده‌اند که مالکیت این اداره را که در سال1712 تاسیس شده به‌دست گیرند.

حراج دایناسور نادر در پاریس

اسکلت تقریبا کامل یک دایناسور سرشناس، به حراج گذاشته شده و توجه علاقه‌مندان را از سراسر دنیا به ‌خود جلب کرده است. این اسکلت 150میلیون ساله در دهه1990 در وایومینگ آمریکا کشف شده و به افتخار بری جیمز، دیرین‌شناسی که او را کشف کرده، بری نامگذاری شده است. پیش‌بینی می‌شود که این اسکلت بی‌نظیر، حدود 1.2میلیون دلار و یا البته بیشتر از آن، به فروش برود. قرار است حراجی پاییز امسال داخل هتلی در پاریس انجام شود. بری حدود 2.1متر ارتفاع و 5متر درازا دارد. در دنیا، اسکلت‌های تا این حد کامل دایناسور تقریبا بی‌مثال هستند و برای همین بری این قدر مورد توجه است. فروش سنگواره‌های فسیل هم به همان اندازه نادر است و پیش از این فقط یک مورد در اروپا فروخته شده است.

نجات شجاعانه کوسه خشمگین

چند گردشگر که در حال استراحت در ساحل فلوریدا بودند، با یکی از عجیب‌ترین و وحشتناک‌ترین صحنه‌ها در این منطقه مواجه شدند، اما در نهایت، نه فقط نترسیدند که جان یک کوسه مستأصل را هم نجات دادند. ماجرا این است که یک کوسه حدودا 4متری، به ساحل زد و وقتی که دیگر نتوانست به دریا بازگردد، به‌شدت خشمگین، مستأصل و عصبانی شد، اما خوش‌شانس بود که گردشگران در ساحل بی‌تفاوت نبودند و برای نجات این حیوان بی‌پناه اقدام کردند. کوسه که به‌شدت ترسیده بود، در میانه تلاش‌های مردم، حتی قص داشت به آنها حمله کند، اما درنهایت، گردشگران موفق شدند او را به آب برگردانند. کوسه به محض اینکه به عمقی رسید که بتواند شنا کند، به دریا برگشت و ناپدید شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید