• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 29 شهریور 1402
کد مطلب : 203445
+
-

ابتکار عمل در دست ملت ایران

سخنگوی دولت علت تحریم‌های مجدد علیه کشورمان را توضیح داد

کشورهای غربی با سرکردگی آمریکا مجدداً با تکرار ادعاهای حقوق بشری، تحریم‌های جدیدی را در سالگرد اغتشاشات1401، علیه ایران وضع کردند. این تحریم‌ها درحالی علیه کشورمان وضع شد که کشورهای غربی شکست سنگینی را سال گذشته در نقشه‌های براندازی و ضد‌ایرانی خود متحمل شدند، تا جایی که اخیرا آمریکا تلاش‌های زیادی برای مذاکره با ایران و تبادل زندانیان و برگشت پول‌های بلوکه شده ایران انجام داده است.

شکست پروژه منزوی‌سازی‌
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پاسخ به همشهری درباره اعمال تحریم‌های مجدد غرب علیه ایران و هدف این کشورها از تحریم جمهوری اسلامی بیان داشت: دشمن در سال‌های گذشته و به‌صورت مشخص در سال اخیر تمام تلاش خود را کرد تا در کشور التهاب‌آفرینی کند و هر روز اخبار و شایعات را منتشر می‌کردند تا ذهن مردم مشوش بشود ولی در نتیجه دیدیم مردم سفرهای خود را در تابستان و روزهای گذشته انجام دادند. وی ادامه داد: 8گروه تروریستی از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شدند و آنها خواستند با قاچاق سلاح و مهمات امنیت را سلب کنند که شناسایی و کشف شدند. بهادری درباره هدف دشمنان از اغتشاشات و ایجاد ناامنی در کشورگفت: دشمنان می‌خواستند ما را منزوی کنند ولی ما عضویت در بریکس را داشتیم و تجارت خارجی ما رکورد زد. در حقیقت سال گذشته نشان داد هرچه دشمن خواست، ملت ایران به‌عکس آن را رقم زد و مشخص است که ابتکار عمل در دست ملت بزرگ ایران است.

تلاش برای سرکوب حقیقت
سخنگوی دولت درباره تحریم رسانه‌های ایرانی توسط آمریکا گفت: تحریم رسانه‌های ایرانی دست و پا زدن تکراری از سوی غرب برای سرکوب شفافیت و حقیقت است و
به روشنی استاندارد دوگانه را در سیاست‌های ایالات متحده ‌نشان می‌دهد.
ایالات متحده میلیاردها دلار برای حمایت از رسانه‌های تروریستی هزینه می‌کند و در مقابل تحمل شنیدن رسانه مستقلی که بخواهد نظر متفاوتی ‌ را منتقل کند را ندارد و پیش از این هم شاهد چنین اقداماتی بودیم.

اقدام غیرقانونی تروئیکا
علی بهادری جهرمی در مورد اقدام غیرقانونی تروئیکا و عدم‌لغو تحریم‌های تسلیحاتی اکتبر بیان کرد: در بحث موضوعاتی که 3 کشور اروپایی اعلام کردند، در فروش تسلیحاتی و یا روابط نظامی، ما با تحریم‌های سازمان مللی مواجه نیستیم. یکسری محدودیت‌هایی را در چارچوب برجام و مبتنی بر آن توافق پذیرفته بودیم که این محدودیت‌ها مبتنی بر مفاد برجام در تاریخ ۱۸ اکتبر باید برداشته شود و اینها به‌صورت خودکار باید حذف شوند.وی در پایان عنوان کرد: محدودیت‌هایی که این 3 کشور اعلام می‌کنند ارزش قانونی و بین‌المللی ندارد و ایران بر مبنای قوانین بین‌المللی در چارچوب منافع خود با کشورهای دوست تعامل می‌کند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید