• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 29 شهریور 1402
کد مطلب : 203395
+
-

محاکمه ربابه با 30 همدست

تقویم حوادث
محاکمه ربابه با 30 همدست

35سال پیش در چنین روزهایی، زنی در دادگاه کیفری تهران محاکمه شد که دست به کلاهبرداری کلان در بازار ارز زده بود. این زن با نام ربابه، 30همدست داشت که به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به زندان افتاده بود.
روزنامه اطلاعات در 29شهریور سال67 درباره این پرونده اینگونه نوشت: ‌پرونده قطور ربابه که به اتهام میلیون‌ها تومان کلاهبرداری و صدور چک بلامحل دستگیر شده است، روز گذشته در شعبه 138 دادگاه کیفری یک تهران به جریان افتاد. براساس شکایت شاکیان و تحقیقات انجام‌شده در بازپرسی، برای این زن کیفرخواست‌های متعددی که مبلغ کل آن بالغ بر 1.5میلیارد تومان است، صادر شده است.
ربابه در 15خرداد سال گذشته به اتهام ردوبدل‌کردن میلیون‌ها تومان ارز مختلف توسط مأموران تجسس تهران دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت. وی در بازجویی‌های اولیه 30نفر از دوستانش را به‌عنوان همدست خود معرفی کرد و یادآور‌ شد که از اواسط سال65 به‌ کار ارز روی آورده است.
وی متعهد شد که مبالغ دریافتی از شاکیان را درصورت آزادی پرداخت خواهد کرد. دادگاه نیز با اخذ رضایت شاکیان به وی فرصت داد که بدهی خود را بپردازد، اما از آنجا که وی به تعهدات خود عمل نکرد و شاکیان دیگری نیز به شاکیان قبلی افزود شد، پرونده وی مجددا در یکی از شعب‌ بازپرسی دادسرا به جریان افتاد و نامبرده برای دومین‌بار به زندان افتاد. ربابه دیروز در جریان دادگاهی که به ریاست نوروزی در شعبه‌138 دادگاه‌های کیفری تشکیل شد، حاضر شد و مجددا مورد محاکمه قرار گرفت. در جریان دادگاه 78نفر از شاکیان مبالغ مورد ادعای‌ خود را در دادگاه عنوان کردند اما وقت به پایان رسید. ادامه دادگاه، استماع سخنان سایر شاکیان و دفاعیات متهم به‌علت حجم پرونده که ارتفاع آن به حدود یک متر می‎رسد، به جلسه بعدی موکول شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید