• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 شهریور 1402
کد مطلب : 203377
+
-

آنتن کم رمق پاییز

چرا کنداکتور تلویزیون از سریال‌های جدید ایرانی خالی شده است؟

گزارش
آنتن کم رمق پاییز

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار

همیشه پاییز فصل مهمی در پخش سریال‌ها به‌حساب می‌آید؛ شروع پاییز و شب‌های طولانی که مردم بیشترین زمان را برای تماشای سریال و فیلم‌های سینمایی دارند؛ اما با نزدیک‌شدن به روزهای پاییز هنوز تلویزیون سریال جدیدی جز «محرمانه» در کنداکتور پخش خود ندارد.

در انتظار 12سریال جدید
مرداد‌ماه بود که محسن برمهانی، معاون سیما در حاشیه برخی از بزرگداشت‌ها و رویدادهای سازمان از تولید سریال‌های تلویزیون خبر داد که تعداد آن به 15سریال می‌رسید. البته 3سریال «نیکان»، «سوران» و «رحیل» پخش شده، اما با توجه به جمع‌شدن گروه‌های تولید شبکه‌های مختلف و تغییراتی که در سیمافیلم رخ داده به‌نظر می‌رسد، دست تلویزیون به لحاظ تولید سریال خالی است. «طلاق»، «سرزمین مادری»، «مستوران۲»، «ضد» ‌و «سنجرخان» و همچنین «مهیار عیار»،
«بچه محل»، «رخنه» و... ازجمله سریال‌هایی هستند که همیشه نامشان از سوی مدیران سیما شنیده می‌شود اما خبری از مراحل تولید و تصویربرداری آنها نیست.
همین موضوع باعث شده که شبکه‌های مختلف تلویزیونی دست به دامن پخش سریال‌های خارجی شوند. حالا تنها پخش سریال‌های کره‌ای راهگشا نیست و تلویزیون چند سریال خارجی را در جدول پخش خود قرار داده است.

تنها سریال جدید تلویزیون
از میان انبوه سریال‌هایی که تلویزیون در تلاش است آنها را به آنتن برساند، «محرمانه» با چندبار تعویق قرار است از هفتم مهر‌ماه در 24قسمت روی آنتن شبکه3 برود. محمود معظمی کارگردانی این سریال را برعهده دارد.

فیلم کوتاه به جای سریال
قرار بود بعد از پایان پخش فصل اول «آقای قاضی»، فصل دوم تولید و روانه آنتن شود، اما به‌نظر تولید این سریال هم طولانی شده و قرار است جشنواره فیلم‌های کوتاه دفاع‌مقدس در باکس پخش سریال شبکه2 قرار بگیرد. فیلم‌های کوتاه داستانی که توسط کارگردانان مختلف با موضوع دفاع‌مقدس ساخته شده‌اند، در قالب جشنواره انتخاب شده و هر شب چند فیلم در باکس سریال شبکه2 به نمایش درمی‌آید.

سوران تمام نشده، بازگشت
چند وقت پیش بود که پخش سریال «سوران» از شبکه یک تمام شد. این سریال حالا برای پخش به شبکه افق رفته؛ سریالی به کارگردانی سروش محمدزاده در 18قسمت که از 28شهریور از شبکه افق پخش می‌شود. بعد از آمدن پیمان جبلی به سازمان و نگاهی به بخش تولید و پخش سریال‌های ایرانی به‌نظر می‌رسد در این برهه دست تلویزیون خالی‌تر از دوره‌های قبل است؛ سریال‌هایی که بعد از تولید و پخش هم آنقدر بیننده ندارند و پربیننده‌ترین سریال‌ها همان تولیدی‌های گذشته است؛ تلویزیونی که اگر در دوره‌ای «نون.خ» و «زیرخاکی» نبود، شاید سیمای ملی حرفی برای گفتن نداشت. حالا باید امیدوار بود که سریال‌های جدید که وعده‌شان داده شده، به آنتن برسند تا تلویزیون را از نبود مخاطب سریال نجات دهند.

مکث
بورس سریال‌های تکراری

علاوه بر پخش سریال‌های خارجی، پخش سریال‌های ایرانی که در 2دهه پیش تولید شده‌اند هم از شبکه‌های تلویزیونی آغاز شده و قرار است سریال‌هایی چون «مرگ تدریجی یک رویا» فریدون جیرانی روی آنتن شبکه‌5 برود. سریال «شب عید» سعید آقاخانی هم بار دیگر از شبکه یک پخش می‌شود. این شبکه البته از شروع هفته دفاع‌مقدس بار دیگر سریال «عاشورا» هادی حجازی‌فر را هرشب روی آنتن دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید