• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 28 شهریور 1402
کد مطلب : 203331
+
-

حادثه در آزمایش سامانه پهپادی و آفندی

اشیای ناشناسی صبح دوشنبه 27شهریور، در اقصی‌نقاط شهرستان گرگان پس از اصابت به زمین منفجر شدند. در ادامه سردار محمدسعید فاضل دادگر، فرمانده انتظامی استان گلستان ضمن تأیید اصابت اشیای ناشناس به چند نقطه شهرستان گرگان، گفت: تمامی تیم‌های امنیتی، نظامی و انتظامی در محل حضور دارند. محمدرضا طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز بلافاصله بعد از این اتفاق در گفت‌وگویی تلویزیونی حاضر شد و درباره سقوط شیء ناشناس در شهر گرگان گفت: در مناطق کویری داخل کشور، آزمایش‌های سامانه پهپادی و آفندی انجام می‌شود که در یکی از این آزمون‌های تحقیقاتی، یکی از سامانه‌ها دچار نقص و متلاشی شدن شده که در اطراف شهر گرگان سقوط کرده است.
به‌گفته منابع مطلع و رسانه‌ها هیچ‌گونه تلفات جانی از این انفجار مخابره نشده است، اما انفجار ناشی از سقوط سامانه‌های پهپادی و آفندی 2نفر از اهالی گرگان را مجروح و به تعدادی از منازل مسکونی، چندین باب مغازه و خودرو آسیب وارد کرد.

جبران خسارات توسط وزارت دفاع
طلایی‌نیک با بیان اینکه اگر خسارت مادی به هموطنان وارد شده باشد از طرف وزارت دفاع جبران می‌شود، عنوان کرد: ضمن تشکر از اهالی شریف گرگان انتظار داریم اگر قطعات باقیمانده‌ای را مشاهده کردند از دستکاری و جابه‌جایی آن خودداری کنند تا تیم‌های عملیاتی وظایف خود را در اسرع‌وقت به اتمام برسانند. معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان نیز اعلام کرد که خسارت حادثه‌دیدگان گرگان در اسرع‌وقت توسط شهرداری پرداخت خواهد شد.

تشکیل پرونده قضایی
حیدر آسیابی، رئیس‌کل دادگستری استان گلستان درباره تشکیل پرونده برای سقوط چند شیء در شهر گرگان گفت: بلافاصله بعد از سقوط چند شیء در گرگان به همراه دادستان مرکز استان و دادستان نظامی استان گلستان از نزدیک از محل‌های سقوط این اشیا بازدید به عمل آمد و دستورات قضایی مقتضی صادر شد. در این بازدید به دادستان و ضابطان نظامی تأکید شد تمامی موضوعات را با هماهنگی دادستان نظامی انجام دهند. همچنین در این رابطه در دادسرای نظامی گرگان پرونده قضایی تشکیل شد. وی ادامه داد: این حادثه تلفات جانی نداشته است. طبق مشاهدات قطعات این شیء در چند نقطه از شهر سقوط کرده و بخشی از یک ساختمان آسیب دیده که دستورات لازم برای جبران خسارات آن صادر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید