• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 30 خرداد 1397
کد مطلب : 20331
+
-

کافه مجلس

  درخواست زنان مجلس برای ملاقات با دراویش زن زندانی

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از درخواست این فراکسیون برای ملاقات با دراویش زن زندانی خبر داد.  پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشته و درخواست بازدید از زندان را داشته‌اند که به‌طور مشخص این بازدید مربوط به دراویش زن زندانی خواهد بود.
 
  سیاست زدگی تریبون‌های مذهبی، دلیل گسترش قمار

نایب‌رئیس کمیسیون فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، یکی از دلایل گسترش سایت‎های شرط‌بندی را تغییر ماهیت تریبون‌های مذهبی دانست و گفت: تریبون‌های مذهبی به جای آنکه از دین و مسائل اخلاقی بگویند، سیاست‌زده شده‌اند. غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: متأسفانه در همین شب‌های قدر که به تازگی آن را پشت سر گذاشته‌ایم به جای اینکه در این شب فلسفه دین، عدالت و مسائل اخلاقی از تریبون‌ها شنیده شود خطیب و سخنران درباره مسئله‌ای مانند کوبیدن و حمله به FATF به سخنرانی می‌پرداخت و کاملا از مسائل دینی به دور بود؛ بنابراین نخستین مشکل در این رابطه مسئله فرهنگی است. او گفت: آنهایی که تریبون‌های کشور را در اختیار دارند باید به آسیب‌های حرام و قمار بپردازند و تریبون‌های مذهبی را اینچنین سیاست‌زده نکنند.
 
  پرونده طوسی خروجی مشخصی نداشت

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون منتظر دریافت شکایات راجع به موضوع دختران ایرانشهر است. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «ما قضات با شرافت زیادی داریم که مشغول رسیدگی به پرونده‌های قضایی هستند» در عین حال ابراز عقیده کرد: در مواردی هم این برخورد دوگانه قابل مشاهده است و برخی قضات از عدالت خارج و به سیاسی‌کاری نزدیک می‌شوند؛ مثل پرونده سعید طوسی که ندیدم خروجی مشخصی در کمیسیون اصل۹۰ داشته باشد. درحالی‌که انتظار این است که مجلس بعد نظارتی خود را تقویت و نظارت خود را با اقتدار ادامه دهد.
 
  نمایندگان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت که جلسه علنی روز چهارشنبه به‌علت دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری به‌مدت یک ساعت برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید