• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 30 خرداد 1397
کد مطلب : 20315
+
-

اسماعیلی: ثلاث مکرر اقرار کرده بود

توضیحات قوه قضاییه درباره اعدام قاتل خیابان گلستان هفتم

رئیس‌کل دادگستری استان تهران در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه با اشاره به اجرای حکم قصاص محمدثلاث عامل به شهادت رسیدن نیروهای ناجا، گفت: با همراهی برخی فتنه‌گران داخلی که دارای سابقه محکومیت کیفری هم هستند، ضد‌انقلاب اقدام به طرح‌ برخی سخنان کرد.

محمد ثلاث که بامداد دوشنبه اعدام شد، 30 بهمن‌ماه سال گذشته، در جریان اغتشاشات دراویش گنابادی در خیابان گلستان هفتم پاسداران با اتوبوس ، 3مأمور نیروی انتظامی را زیر گرفته و به شهادت رساند.  غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه پیرو پاسخ به شبهات مطرح شده درخصوص بی‌گناهی محمد ثلاث، این سؤال مطرح است که چرا از فرمان و سوئیچ ماشین اثر انگشت گرفته نشده است و همچنین چرا هیچ‌یک از مامورین حاضر نشدند به این موضوع شهادت دهند، گفت: از نظر موازین قضایی گاهی گفته می‌شود که اقرار، شاه دلیل است. در این پرونده اقرار مکرر متهم را داشتیم و به لحاظ اهمیت، نقش و جایگاه اقرار اگر سراغ دلیل دیگر نمی‌رفتیم نیز اقرار کفایت می‌کرد. در جلسه دادگاه علنی در حضور خبرنگاران شهود به این حادثه شهادت دادند که هم در فیلم و هم درصورتجلسه دادگاه ثبت و ضبط شده است، دروغ که می‌گویند همین است. حتی می‌گویند چرا دادگاه علنی نبود درصورتی که شما خبرنگاران حضور داشتید و بخشی از دادگاه نیز به‌صورت زنده پخش می‌شد. این دروغ‌ها بازاری ندارد. در ادامه بازسازی صحنه را داشتیم که هیچ‌گاه متهم انکار نکرد که پشت اتومبیل بوده و این جنایت را خلق نکرده است تا نیازمند انگشت‌نگاری باشیم. ادله به قدری قوی بود که احساس نیازی در این زمینه نشده است.

به گزارش ایسنا، رئیس‌کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه امروز وکیل متهم مدعی شده که بازسازی صحنه بدون حضور متهم انجام شده است، آیا این ادعا صحت دارد؟ تصریح کرد: عرض کردم این خانم اطلاعی از پرونده ندارد. در پرونده قتل‌ها بازسازی صحنه وجود دارد، یونیفرم‌های مربوط به زندان نیز موجود است و این بازسازی با حضور متهم، مقامات قضایی و محکومین جزو ضمائم پرونده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید