• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 28 شهریور 1402
کد مطلب : 203279
+
-

ورود دادستان همدان برای حل مشکلات «کنجینه»

در میان روستاهای همدان، «کنجینه»، روستایی در دهستان سنگستان با مشکلات بسیاری مواجه است. از معضل مسکن در این روستا گرفته تا مشکل برق، آب و فاضلاب اهالی این کنجینه را با چالش روبه‌رو کرده است. به گزارش همشهری، دادستان همدان به همین دلیل، روز دوشنبه 27شهریور حین بازدید از روستاهای استان، وقتی به کنجینه رسید، بر حل مشکلات اهالی این روستا تأکید کرد. به‌گفته حسن خانجانی موقر، مشکلات این روستا با ورود و پیگیری مردم، عمل نهادهای خدمات رسان نظیر شرکت برق، آب و فاضلاب و بنیاد مسکن به وعده‌ها حل می‌شود. او گفت: «به‌دنبال درخواست اهالی کنجینه برای حضور در روستا و بازدید میدانی از وضعیت موجود، با همراهی مسئولان ازجمله بخشدار، مدیران آب و فاضلاب، برق و بنیاد مسکن از این منطقه بازدید به عمل آمد.»
دادستان همدان معتقد است نبود شبکه فاضلاب و بی‌سروسامانی در نحوه تخلیه فاضلاب، وجود تیر چراغ‌برق در اراضی مردم و آسفالت نبودن معابر اصلی از مشکلات طرح شده و مطالبه به حق اهالی روستا بود. خانجانی موقر در این‌باره عنوان کرد: «به‌گفته مدیران مربوطه اعتبار لازم برای اصلاح شبکه و جابه‌جایی تیرهای چراغ برق این روستا تأمین شده و پس از بازنگری طرح بهسازی روستا توسط بنیاد مسکن، به‌زودی خواسته اهالی محقق می‌شود.»
دادستان همدان درباره خاکی بودن بخشی از معابر اصلی این روستا نیز گفت: «هر چند براساس گفته مسئولان بنیاد مسکن اعتبار این مهم تامین نشده، اما با ورود دهیار برای جدول‌کشی اطراف خیابان و ورود بنیاد مسکن و بهره‌گیری از قیر رایگان این مشکل حل شدنی است.»
به‌گفته او، انتظار می‌رود دهیاری و بخشداری با همیاری اهالی و خودیاری آنها اقدامات لازم  رابرای تسریع در اجرای این طرح‌ها انجام دهند.
به‌دلیل مشکلات تامین اعتبار به‌نظر می‌رسد زمان بیشتری برای لوله‌کشی فاضلاب روستای کنجینه صرف شود چنان‌که دادستان همدان یادآور شد: «با توجه به مشکل تأمین اعتبار، مطالعات طرح لوله کشی فاضلاب روستایی انجام نشده و روند آن هم طولانی خواهد بود.»
در عین حال، خانجانی از اهالی روستاهای این منطقه درخواست کرد تا با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند. دادستان همدان اضافه کرد: «مدیر آبفای شهرستان وعده داد که درصورت مشارکت اهالی محل، طرح مشاوره‌ای اجرای شبکه فاضلاب (قرار دادن لوله‌های فاضلاب در چه عمق و چه اندازه) را رایگان انجام دهد.»
در اواسط دهه 90، خانه بهداشت کنجینه نیز با مشکلاتی مواجه بود. طوری که به جای درنظر گرفتن امنیت بهداشتی بیماران، گاهی به محل نگهداری سگ و خرگوش تبدیل می‌شد. اکنون اما مشکلاتی از این قبیل رفع شده است. کنجینه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان در استان همدان هست. این روستا در دهستان سنگستان قرار دارد.
 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید