• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 28 شهریور 1402
کد مطلب : 203274
+
-

نیاز استان مرکزی به تمام گروه‌های خونی

آزاده سلطانی

مدیرکل انتقال خون مرکزی گفت: استان مرکزی برای ۵ روز ذخیره خون دارد و نیاز است که همه گروه‌های خونی برای اهدای خون مراجعه کنند.
این خبر را ریتا ظهیری به ایسنا داد و افزود: هر سال در تابستان عموما با کمبود اهدای خون و به تبع آن کاهش ذخیره خونی روبه‌رو می‌شویم که این اتفاق، مبتلابه تمام کشور است.
او با تأکید بر اینکه اهدای خون یک مسئله کاملا فرهنگی و اجتماعی است و باید برای جذب اهدا‌کننده کارهای فرهنگی و اجتماعی دنبال شود، اظهار کرد: در اواخر تابستان، تعداد سفرها بیشتر می‌شود که طی آن، تعداد حوادث و تصادفات افزایش می‌یابد؛ همچنین امسال همزمان با اربعین‌حسینی، سفرهای عتبات را داشتیم و از طرفی به‌دلیل آغاز سال تحصیلی، مشغله خانواد‌ها بیشتر می‌شود و این امر کاهش اهدای خون و ذخیره خونی استان‌ها را رقم می‌زند و نیز در تابستان، مردم بیشتر تمایل به انجام اعمال جراحی غیراورژانسی دارند و همین امر نیاز خونی بیمارستان‌ها را افزایش می‌دهد.
ظهیری با بیان اینکه تا به امروز صددرصد نیاز بیمارستان‌ها و مردم به خون و فرآورده‌های خونی تامین شده است و نگرانی از این حیث وجود ندارد، گفت: باید برای حفظ ذخیره خونی کمک مردم را داشته باشیم و اگر مردم طی 2 تا 3هفته آینده با توان بیشتری اقدام به اهدای خون کنند، قطعا ذخیره خونی استان تحت کنترل در می‌آید؛ زیرا در حال حاضر فقط برای ۵روز ذخیره خونی در استان فراهم است.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید