• پنج شنبه 3 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 15 ذی القعده 1445
  • 2024 May 23
سه شنبه 28 شهریور 1402
کد مطلب : 203277
+
-

تخلیه بموقع جان روستاییان را نجات داد

بخش «لوندویل» شهرستان آستارا درگیر سیلاب شد

تخلیه بموقع بخش «لوندویل» در شهرستان آستارا باعث شد تا بارندگی سیل‌آسای صبح روز دوشنبه (27شهریور)، هیچ خسارتی برای روستاییان نداشته باشد. مدیر بحران استان گیلان به همشهری گفت: «طبق اعلام هواشناسی بارندگی امروز صبح در شهرستان آستارا به لحاظ حجم و شدت بارندگی در صد سال اخیر بی‌سابقه بوده‌‌است. از این رو، با شروع بارندگی روستاییان از بخش لوندویل به اماکن اسکان اضطراری منتقل شدند.» اماکن اسکان اضطراری، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن ورزشی است که برای مواقع بحران تدارک دیده‌شده است. به‌گفته امیر مرادی حدود 100نفر که شامل روستاییان و گردشگران به شهرستان آستارا می‌شوند در اماکن اضطراری شهرستان آستارا اسکان داده شده‌اند. مرادی ادامه داد: «در جریان سیلاب آستارا تا‌کنون 20نفر هم مصدوم شده‌اند که به‌طور سرپایی مداوا شدند.»  مدیر بحران استان گیلان در توضیح بیشتر خسارت سیلاب افزود: «شدت بارش به قدری بود که رانندگان خودرو کمتر از یک متر دید داشتند. برای همین با همکاری جانشین نیروی انتظامی مسیر ترانزیتی آستارا به لوندویل هم بسته شد.»  مرادی در ادامه به ریزش پل در این مسیر اشاره کرد و افزود: «خوشبختانه چون مسیر ترانزیت بسته شده بود و هیچ خودرویی از روی پل تردد نمی‌کرد، با ریزش پل هم هیچ خسارت جانی نداشتیم.» به‌گفته وی با همکاری مسئولان راهداری اقدامات اولیه برای ساخت پل با اتمام بارندگی آغاز خواهد شد. مرادی یادآور شد: «با توجه به اینکه آستارا در نوار ساحلی واقع شده، یکی از اقدامات برای کاهش خسارت بارندگی شدید، لایروبی رودخانه‌ها و جوی‌های داخل شهر است که این مهم نیز انجام شده‌ بود.»
برای ساماندهی به وضعیت سیلاب درپی بارش روز دوشنبه در آستارا، نیروهای امدادی هلال احمر نیز برای تخلیه آب‌گرفتگی به محل اعزام شدند.
مدیرعامل هلال احمر گیلان در این‌باره به همشهری گفت: «12تیم امدادی هلال احمر با اعلام شروع بارش به محل اعزام شدند. خوشبختانه این سیلاب خسارت جانی نداشته و هم‌اکنون برخی از نیروهای امدادی با 16دستگاه موتور پمپ تخلیه آب مشغول تخلیه آب‌گرفتگی منازل شهروندان هستند. 15درصد از منازل در شهرستان آستارا دچار آب‌گرفتگی شد.» هادی سلیمی در ادامه از حضور 11خودروی عملیاتی برای بازدید میدانی و بررسی نیازمندی شهروندان خبر داد و افزود: «3دستگاه خودرو باری برای توزیع اقلام امدادی و 6فروند قایق در محل حضور داشتند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید