• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 27 شهریور 1402
کد مطلب : 203151
+
-

کاهش ۴۱ درصدی احتمال مرگ با واکسن جدید سرطان ریه

پزشکی
کاهش ۴۱ درصدی احتمال مرگ با واکسن جدید سرطان ریه

یک شرکت بیوتکنولوژی فرانسوی اعلام کرده واکسن سرطان این شرکت در آزمایش‌ها تا 41درصد به کاهش ریسک مرگ‌ومیر بر اثر برخی از انواع سرطان ریه کمک کرده است. سرطان ریه که عامل اصلی آن مصرف دخانیات شناخته می‌شود در اروپا و آمریکا بالاترین نرخ مرگ‌ومیر در انواع سرطان‌ها را دارد.
به گزارش یورونیوز، واکسن Tedopi از شرکت Ose Immunotherapeutics در کاهش ریسک مرگ در بیماران مبتلا به بعضی از انواع سرطان ریه مؤثر بوده است. این واکسن اخیراً فاز سوم کارآزمایی‌های بالینی را پشت‌سر گذاشته و توانسته است 41درصد ریسک مرگ بر اثر این سرطان را کاهش دهد.واکسن Tedopi در آزمایش‌ها روی بیماران مبتلا به سرطان ریه سلول غیرکوچک (NSCLC) پیشرفته آزمایش شده است که رایج‌ترین نوع این سرطان محسوب می‌شود. معمولاً شیمی‌درمانی و پرتودرمانی این سرطان را درمان نمی‌کنند.در آزمایش بالینی این واکسن، 219بیمار از 9کشور اروپایی و آمریکا شرکت کردند که همگی در برابر سایر درمان‌ها مقاوم بودند. از این میان، 139نفر واکسن Tedopi و 80نفر شیمی‌درمانی دریافت کردند. نتیجه این بود که گروه اول نسبت به کسانی که شیمی‌درمانی شده بودند، نرخ بقای بسیار بالاتر و کیفیت زندگی بهتری داشتند.
واکسن ساخت شرکت Ose Immunotherapeutics در این آزمایش به‌عنوان سومین درمان برای بیماران استفاده شد. این یعنی بیماران از قبل 2 درمان دیگر دریافت کرده بودند. این واکسن ظاهراً روی افراد دارای ژن HLA-A2مؤثر است که در حدود نیمی از افراد وجود دارد.
واکسن Tedopi در ابتدا هر 3 هفته یک بار، سپس به‌مدت یک‌سال هر 8 هفته یک‌بار و درنهایت هر 12هفته یک‌بار تزریق شد. گفتنی است که این واکسن نه برای پیشگیری، بلکه برای درمان سرطان ریه استفاده می‌شود.قیمت سهام شرکت Ose Immunotherapeutics یک روز پس از انتشار این نتایج، حدود 60درصد در بازار بورس پاریس رشد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید