• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 27 شهریور 1402
کد مطلب : 203145
+
-

شناسایی باقیمانده پلاستیک در بدن ۹۰ درصد اروپایی‌ها

انجام تحقیقاتی جدید در اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که تقریباً در بدن ۹۰ درصد اروپایی‌ها، یک ماده شیمیایی با نام «بیسفنول‌ای» (Bisphenol A یا BPA) وجود دارد که باعث اختلال هورمونی می‌شود.
 آژانس محیط‌زیست اروپا (EEA) که این تحقیق را انجام داه، در بیانیه خود هشدار داده است که از  این ماده که در ساخت بطری‌های پلاستیکی استفاده می‌شود، می‌تواند برای بدن انسان‌ها خطراتی را به‌همراه داشته باشد.
به گزارش ساینس الرت، EEA در تحقیقات جدید خود میزان ماده شیمیایی Bisphenol A موجود در بدن افراد اروپایی را اندازه‌گیری کرده است. بر اساس این پژوهش، در ادرار 92درصد از شرکت‌کنندگان بزرگسال 11کشور اروپایی بیسفنول‌ای (BPA) وجود داشته است.
در این تحقیق میزان بیسفنول S، A و F موجود در ادرار 2756شرکت‌کننده از 11کشور اروپایی ازجمله کرواسی، آلمان، فرانسه، لهستان و سوئیس بین سال‌های 2014تا 2020اندازه‌گیری شده است. به‌گفته دانشمندان، شرکت‌کنندگان سوئیسی پایین‌ترین سطوح از این ماده شیمیایی را داشته‌اند و از آن‌سو، در بدن صددرصد شرکت‌کنندگان فرانسوی، لوکزامبورگی و پرتغالی این ماده شناسایی شده است.
با چنین نتایجی، دانشمندان در گزارش خود اعلام کرده‌اند که وجود این ماده با برخی اختلالات هورمونی مانند سرطان سینه و ناباروری مرتبط بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید