• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 22 شهریور 1402
کد مطلب : 202977
+
-

شهرداری اجازه قفس‌سازی نمی‌دهد

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به شایعه ساخت خانه‌های 25متری: مجوزی در این خصوص صادره نشده و نمی‌شود

شورا
شهرداری اجازه قفس‌سازی نمی‌دهد

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

ساخت خانه‌های 25متری در منطقه19 چند روزی است که رسانه‌ای شده و واکنش‌هایی درپی داشته است. از همان ساعات ابتدایی که این خبر روی خروجی سایت‌های خبری قرار گرفت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و سخنگوی شهرداری تهران آن را تکذیب کردند و گفتند که شهرداری هیچ مجوزی در رابطه با این موضوع نداده است. در جلسه دیروز هم مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران به این خبر واکنش نشان داد و گفت که شهرداری تهران اجازه قفس‌سازی نمی‌دهد. چرا که وقتی می‌توانیم مسکن درست و خوبی داشته باشیم نباید به‌ دنبال قفس‌سازی برویم و افراد را در قفس حبس کنیم.
او در ادامه با بیان اینکه زمین گران است و ساخت ‌و ساز گران تمام می‌شود تأکید کرد: «باید دست ‌به ‌دست هم دهیم و مشکلات را به ‌درستی حل کنیم؛ نه اینکه مساحت خانه‌ها را به ۲۵متر کاهش دهیم. ساخت این خانه‌ها تبعات اجتماعی به همراه خواهد داشت و در شرایطی که تأکید بر فرزندآوری می‌شود احداث چنین فضاهایی مردم را به سمت زندگی مجردی سوق می‌دهد.»

نمایشگاهی که کام شهروندان را تلخ کرد
برپایی نمایشگاه شیرینی و شکلات در خیابان سئول برای چندمین بار فریاد انتقاد اعضای شورای شهر تهران را بلند کرد. ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه برپایی چنین نمایشگاهی سبب بروز ترافیک سنگین شد و کام شهروندان را تلخ کرد، گفت: «باید تذکرات را مکتوب به رئیس‌جمهور بدهیم و با وزیر مربوطه (صمت) هم جلسه‌ای داشته باشیم تا از برپایی نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول جلوگیری شود. در غیر این صورت باید تهدیدمان را عملیاتی کنیم که البته تهدید ما همان اجرای بند 20 مشاغل مزاحم است که یک‌بار در سال82 آن ‌را انجام دادیم و سبب شد که رئیس‌جمهور بیاید و تفاهمنامه‌ای را امضا کنیم که براساس آن نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول برگزار نشوند.» محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر هم گفت که مسئولان نمایشگاه بین‌المللی، به ‌دلیل فعال‌نشدن ایستگاه متروی نمایشگاه شهرداری را مقصر ترافیک می‌دانند. او تأکید کرد: «نمایشگاه بین‌المللی 31هزار میلیارد تومان بدهکار است و شهرداری می‌تواند نسبت به اعمال قانون، اقدام کند.»

ماجرای بی‌آبی چشمه‌علی
خشک‌شدن چشمه‌علی، موضوع دیگری بود که توسط سیداحمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر در صحن پارلمان شهری مطرح شد. او گفت: «این نقطه، سرچشمه تشکیل تمدن در شهر ری بوده، اما سال‌های زیادی است که در انتظار تعیین حریم قرار دارد و اکنون هم خشک شده است و بسیاری از کارشناسان معتقدند که شریان‌های آبی این چشمه با حفر مترو قطع خواهد شد.» در ادامه جعفر شربیانی، عضو هیأت‌رئیسه با بیان اینکه آب چشمه‌علی در ۲‌ماه اخیر کاملا خشک شده است، تأکید کرد: «براساس روش‌های تشخیصی آبفای منطقه6، مشخص شد که فعالیت مترو دلیل خشک‌شدن چشمه نبوده، بلکه پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی و وجود قنات‌های بالادست باعث خشک‌شدن چشمه‌علی شده و تمهیداتی اندیشیده شده که آب به چشمه‌علی بازگردد.»

مروری اجمالی بر مباحث و مصوبات شورا
تقدیر از محمدرضا شعبانی، نیروی شرکت خودرو سرویس شهر به‌دلیل کسب مدال برنز در رقابت‌های کشتی فرنگی ناشنوایان
تصویب یک فوریت طرح تخفیف بلیت حمل‌ونقل عمومی برای رزمندگان و جانبازان
تغییر نام 10معبر و یک بوستان در مناطق 13، 15 و 16
تثبیت 6 پلاک ثبتی به‌عنوان باغ و یک پلاک غیرباغ
انتخاب 10عضو شورای شهر برای حضور در کمیسیون‌های ده‌گانه ماده۱۰۰

این خبر را به اشتراک بگذارید