• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 22 شهریور 1402
کد مطلب : 202952
+
-

چطور پیاده‌روی بهتری داشته باشیم

آرش نهاوندی | روزنامه‌نگار

پیاده‌روی تند یک فعالیت هوازی با شدت متوسط شمرده می‌شود. این نوع پیاده روی،  فعالیتی است که  می تواندضربان قلب شما را بالا ببرد و باعث شود شدیدتر و سریع‌تر از حالت عادی نفس بکشید. نکاتی که باید در پیاده‌روی رعایت کنید از این قرار است:
 زمانبندی: سعی کنید دست‌کم ۳۰دقیقه در اغلب روزهای هفته پیاده‌روی کنید. می‌توانید پیاده‌روی خود را به جلسات کوتاه‌تری  مثلا ۱۰دقیقه صبح و ۱۰دقیقه عصر تقسیم کنید.
 فراوانی: هرچه بیشتر پیاده‌روی کنید، بهتر است. سعی کنید دست‌کم ۵روز در هفته پیاده‌روی کنید.
 شدت: پیاده‌روی تند یک ورزش با شدت متوسط است. اگر تازه‌کار هستید، آرام شروع کنید و به‌تدریج شدت و مدت پیاده‌روی خود را افزایش دهید.
  شیب: پیاده‌روی رو به بالا در مسیر شیب‌دار یا روی تردمیل شیب‌دار می‌تواند به سوزاندن کالری بیشتر و افزایش شدت ورزش کمک کند.
 مسیر پیاده‌روی: پیاده‌روی روی انواع زمین‌ها می‌تواند از یکنواخت شدن آن جلوگیری کند و توانایی حفظ تعادل و هماهنگی عضلات شما را بهبود بخشد؛ بنابراین می‌توانید پیاده‌روهای شهری و مسیرهای مخصوص پیاده‌روی در حومه شهر و حتی پیاده‌روی در محیط طبیعی را امتحان کنید.
 گرم کردن و سرد کردن: گرم کردن قبل از شروع پیاده‌روی و سرد کردن بعد از آن بسیار مهم است. گرم کردن می‌تواند از آسیب‌دیدگی‌ها جلوگیری کند و سرد کردن به بازیابی بدن کمک می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید