• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 شهریور 1402
کد مطلب : 202942
+
-

چرا زائران در مرز مهران معطل اتوبوس ماندند؟

در آخرین روزهای‌ماه صفر مرزهای غربی همچنان میزبان بازگشت زائران اربعین است. دوشنبه شب (20شهریور)، اما ویدئویی درفضای مجازی دست به‌دست می‌شد که از سردرگمی زائران در مرز مهران خبر می‌داد؛ زائرانی‌در مرز مهران منتظر اتوبوس بودند و خبری از اتوبوس نبود.
دراین ویدئو گفته شده که فقط یکی دو اتوبوس در مرز است که آنها هم برای جابه‌جایی زائران نفری یک تا یک و نیم میلیون تومان کرایه دریافت می‌کنند. اما اصل ماجرای مرز مهران و تعداد زیاد زائران چه بود؟
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام در این‌باره به همشهری می‌گوید که دوشنبه شب همزمان 20هزار زائر وارد مرز شدند. از این تعداد 11هزار زائر افغانستانی بودند درحالی‌که مسئولان این استان درنهایت ورود 4هزار زائر افغانستانی را پیش‌بینی کرده بودند و به اطلاعات دقیق افرادی که از مرز شلمچه راهی کربلا شده‌ بودند، دسترسی نداشتند.
به‌گفته «سید زاهدین چشمه‌خاور» زائران افغانستانی از مرز شلمچه به کربلا سفر کرده بودند و از آنجا که فاصله کربلا تا مرز مهران حدود 3ساعت است، ترجیح دادند از این مرز به کشور بازگردند. با این حال ‌ زائران تا ساعت 2بامدادجابه‌جا‌ و با اتوبوس راهی
 مقصد شدند.
به‌گفته «علی عباس شفیعی»، فرماندار مهران نیز با پیگیری‌های انجام شده تعداد ۱۲۵دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران به پایانه برکت وارد شد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام همچنین با تأکید بر اینکه مرز مهران همواره میزبان مسافران ‌ کربلاست می‌گوید که همراه با موج بازگشت زائران به مرزهای کشور تا پایان‌ماه صفر طرح استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی دیگر استان‌ها به مرز مهران اجرا و اتوبوس‌ها به پایانه مهران اعزام می‌شوند تا زوار بدون معطلی از مرز مهران به مقاصد خود سفر کنند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام یادآور می‌شود که شرایط در پایانه مهران به حالت عادی برگشته است، اتوبوس به اندازه کافی در این پایانه وجود دارد و زوار در بازگشت از عراق به مرز مهران مشکلی بابت تردد ندارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید