• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 22 شهریور 1402
کد مطلب : 202938
+
-

تروریست شاهچراغع در دادگاه:

قرار بود تا وقتی کشته می‌شوم به حمله ادامه دهم

پرونده
قرار بود تا وقتی کشته می‌شوم به حمله ادامه دهم

دومین جلسه محاکمه متهمان حمله اخیر به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شد. در این جلسه متهم ردیف اول از نحوه ارتباطش با سرپل گروه و دریافت پول از او گفت.
به‌گزارش همشهری، حدود یک‌ماه پس از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) که منجر به شهادت 2نفر شد، دومین جلسه محاکمه متهمان این پرونده به ریاست قاضی ساداتی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شد.
در این جلسه پس از بیان کیفرخواست، رحمت الله نوروزاف، متهم اصلی حمله در جایگاه قرار گرفت و در پاسخ به سؤال رئیس دادگاه درخصوص اینکه هزینه سفر، اسکان و معاش روزانه را از چه منبعی تأمین می‌کردید گفت: سرپل گروه که از طریق پیام رسان در فضای مجازی با وی در تماس بودم هزینه را در چند نوبت تأمین و برخی از مخارج ازجمله هزینه اجاره منزل را مستقیماً پرداخت می‌کرد. فردی را هم که برایم محل اسکان مهیا کرده بود در مسجد دیدم و با هم نماز جماعت خواندیم. بعد از او خواستم که برایم به‌صورت موقت مسکن اجاره کند که او مرا به اسد الله نظری معرفی کرد و یک خانه مبله در اختیارم گذاشتند. رئیس دادگاه در ادامه از متهم خواست درخصوص واریز مبالغ از طریق صرافی مشهد توضیح دهد که وی در پاسخ گفت: من تنها شماره کارت افراد را به زید که سرپل بود می‌دادم و از نحوه پرداخت دیگر اطلاعی نداشتم.
نوروزاف  اظهار کرد: سرپل اطلاعی از مکان اسکان من در شیراز و همجواری با شاهچراغ(ع) نداشت. سپس مستشار دادگاه با طرح این سؤال که برای چنین عملیات پیچیده‌ای چگونه سرپل مرتبط با شما نسبت به محل استقرار و اسکان شما بی‌اهمیت بود گفت: فقط به او این پیام را دادم که محلی برای اسکان در شیراز پیدا کردم اما او سؤالی درخصوص مکان و سایر جزئیات محل اسکان از من نپرسید. متهم ردیف اول پرونده حمله به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در پاسخ به سؤال رئیس دادگاه مبنی بر برنامه اعلام شده توسط سرپل و تعیین تکلیف پس از انجام حمله پاسخ داد: قرار بود تا وقتی کشته می‌شوم حمله را ادامه دهم و هیچ‌کس تصور نمی‌کرد دستگیر شوم.
پس از اتمام اظهارات رحمت الله نوروزاف متهمان ردیف دوم و سوم نیز که با تهیه منزل مسکونی برای مرد جنایتکار به او در اجرای نقشه‌اش کمک کرده‌ بودند به دفاع از خود پرداختند و ادامه محاکمه به جلسه آینده موکول شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید