• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 22 شهریور 1402
کد مطلب : 202939
+
-

خانه عجیب زن سارق

تقویم حوادث
خانه عجیب زن سارق

41سال پیش، مأموران کلانتری 19تهران زنی را دستگیر کردند که خانه‌اش انبار لوازم مسروقه بود. مأموران در بازرسی خانه این زن بیش از 5میلیون تومان لوازم خانگی کشف کردند که در آن زمان، آماری شوکه‌کننده به شمار می‌رفت.
روزنامه اطلاعات در 22شهریور 1361درباره این پرونده نوشت: با هوشیاری مأموران کلانتری 19تهران، زنی که از چند سال قبل تا‌کنون اجناس فروشگاه‌ها را سرقت می‌کرد، دستگیر شد. یکی از مأموران کلانتری درباره جزئیات سرقت‌های این زن به خبرنگار این روزنامه گفته بود: مدتی بود گزارش‌های سرقت از فروشگاه‌های حوزه استحفاظی این کلانتری به ما می‌رسید. مأموران ما برای دستگیری سارق تحقیقات خود را آغاز کردند تا اینکه هنگام گشتزنی به یک زن که در حال حمل یک دستگاه تلویزیون پرتابل بود، ظنین شدند. مأموران از او خواستند برای توضیحات همراهشان به کلانتری برود، ولی او تلویزیون را رها کرد و پا به فرار گذاشت. مأموران نیز به تعقیب او پرداختند و دستگیرش کردند.
در ادامه گزارش روزنامه اطلاعات آمده است: زن سارق خود را نقره معرفی کرد و آدرس محل زندگی اش را در اختیار مأموران قرار داد. مأموران که احتمال می‌دادند این زن سرقت‌های زیادی مرتکب شده باشد همراه او به منزل مسکونی‌اش رفتند و دیدند که بیش از 3کامیون اموال مسروقه اعم از تلویزیون، رادیو ضبط، ظروف چینی، لباس، کفش، طلا، پارچه، چادر، سماوربرقی، گاز پیک‌نیک، سرویس قاشق و چنگال و ... به ارزش بیش از 5میلیون تومان در منزل وی انبار شده است. مأموران، اموال مسروقه را به کلانتری منتقل کردند و در تحقیقات بعدی مشخص شد که علاوه بر اجناس موجود، زن سارق مقداری از اموال مسروقه را توسط برادرشوهر خود در شهرهای مختلف به فروش رسانده است. این زن که در بازجویی‌ها به سرقت از مغازه‌های مختلف در سال‌های گذشته اعتراف کرد برای بررسی  سوابقش به اداره آگاهی فرستاده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید