• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 شهریور 1402
کد مطلب : 202906
+
-

پایان نگرانی‌ها؛ منبع پایدار و مطمئن برق فراهم شد

خط6 متروی تهران صاحب پست مستقل شد

محمد سرابی-روزنامه‌نگار

پست برق فشار قوی کیانشهر به‌عنوان نخستین پست برق مستقل خط ۶ متروی تهران راه‌اندازی شد. این پست یکی از ۳پست برقی است که برای تامین کل برق مورد نیاز خط مذکور، طراحی و ساخته شده است.
به‌گزارش همشهری، ایجاد پست برق برای تامین انرژی مورد نیاز خط 6مترو در نزدیکی ایستگاه کیانشهر روز گذشته به بهره‌برداری رسید. با اضافه‌شدن این پست برق به شبکه مترو، انرژی موردنیاز خط 6 به‌صورت پایدار و دائمی تامین می‌شود و نگرانی بابت فشار به دیگر منابع برق کاهش می‌یابد.
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه افتتاح این پروژه اظهار کرد: با بهره‌برداری از نخستین پست‌برق مستقل خط ۶ مترو، نه‌تنها منبع پایدار و مطمئن تامین نیروی حرکت قطارها و برق شبکه داخلی ایستگاه‌های این خط فراهم شده است، بلکه افتتاح ایستگاه‌های باقیمانده خط‌۶ نیز با اطمینان خاطر بیشتری صورت خواهد گرفت؛ البته برای خط مذکور، چند پست برق طراحی شده ‌که باید به مرور زمان احداث و راه‌اندازی شوند.
محسن هرمزی با بیان اینکه خطوط مترو بدون پیش‌نیازهایی مانند برق امکان سرویس‌دهی منظم نخواهند داشت، افزود: در طراحی خط‌6 متروی تهران ۳‌پست برق دیده شده است که نخستین آن با ظرفیت ۵۰ مگاوات راه‌اندازی شد. یک پست برق در انتهای سال جاری و پست دیگر هم در سال آینده افتتاح می‌شود. بر این اساس در خط6 برق پایدار خواهیم داشت. وی با اشاره به اینکه کار احداث خط‌6 مترو تا پایان سال تمام خواهد شد، گفت: ایستگاه‌های میدان خراسان، ۱۷‌شهریور، سرباز و نجات‌اللهی امسال طبق برنامه انجام و تا پایان سال تحویل داده می‌شود.
هرمزی افزود: امسال قریب به ۳۰‌کیلومتر به طول خطوط متروی پایتخت اضافه خواهد شد که ۲۱‌کیلومتر مربوط به پرند، ۶‌کیلومتر خط‌۶ و حدود ۲‌کیلومتر هم مربوط به خط‌۷ مترو است. بنا داریم که خط‌6 را با تکمیل این ۶‌کیلومتر در روز 30شهریور به‌کار بگیریم.
او همچنین اظهار کرد: ایستگاه میدان کتاب آخر این ‌ماه افتتاح می‌شود و در حال حاضر در مراحل انجام تست‌های نهایی است. همچنین ۶‌کیلومتر محور شمال‌غربی خط‌۶ هم ۲۷‌شهریور زیر بار تست گرم می‌رود. مراحل عملیاتی ایستگاه میدان کتاب تمام‌شده و موضوع سیگنالینگ آن باقی مانده است.

متروی پرند؛ اول مهرماه
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره افتتاح ایستگاه پرند نیز گفت: مشکل برق متروی پرند حل شده و مسیر رفت و برگشت آن اول مهرماه تحویل مردم می‌شود. وی افزود: این طرح شامل یک ایستگاه و ۱۹‌کیلومتر مسیر رفت و ۱۹‌کیلومتر مسیر برگشت است و تجهیزات باقیمانده آن نیز در حال نصب است.
هرمزی ادامه داد: با همکاری وزارت نیرو با ۲‌فیدر برق 7/5مگاواتی مشکل تامین برق خط متروی پرند برطرف شد و حداکثر تا اول مهرماه مترو به پرند خواهد رسید. سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: احداث تراموا را در تهران پیگیری کردیم و با کمک وزارت دفاع به نتایج خوبی خواهیم رسید. مسائل کلی تاکنون انجام شده و به مسئله طراحی بعد از تأیید و مساعدت شورای شهر و ترافیک وارد خواهیم شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید