• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 21 شهریور 1402
کد مطلب : 202848
+
-

نقل قول/ تغییر عناوین دروس ابتدایی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی: عناوین دروس از دهه۸۰ تغییری نداشته است. در ۶ماهه دوم امسال عناوین دروس دوره ابتدایی تغییر خواهد کرد. تمرکز روی کتاب درسی، کار درستی نیست و نمی‌توان تمام اهداف را با آن تأمین کرد.نیاز به کتاب راهنمای معلم حتی بیشتر از نیاز کتاب دانش‌آموزان است و سازمان به‌عنوان متصدی برنامه درسی ابتدا باید معلم را مخاطب قرار دهد و به او ابزارهایی بدهد تا محتوا را به شکل مناسب به دانش‌آموزان ارائه دهد.

مشکلات هم‌ترازی امتحانات
هامون سبطی، دبیر کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور: هم‌ترازی امتحانات نهایی در سال‌های مختلف غیرممکن است. تنها راه عملی تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتایج و رتبه‌های آزمون سراسری، لحاظ کردن سوابق تحصیلی به‌عنوان یک ماده درسی با ضریب بالا در کارنامه کنکور است. فردی که در امتحان نهایی سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱، نمره۲۰ گرفته است با فردی که در امتحان نهایی ۱۴۰۲ نمره 20گرفته، تراز یکسانی ندارد، چون امتحان نهایی ۱۴۰۲ سخت‌تر بوده است و بر پایه قواعد ریاضی، تراز بالاتری به نمرات این امتحانات تعلق می‌گیرد و دیپلمه‌های سال‌های قبل بی‌هیچ گناهی عقب می‌مانند.

امکان سپردن تأمین زندانیان
علی القاصی‌مهر، رئیس‌کل دادگستری استان تهران: برخی افراد زندانی به‌دلیل عجز از سپردن تامین، در بازداشت به ‌سر می‌برند که لازم است وضعیت این افراد مورد بررسی مجدد قرار گیرد و ضمن کارشناسی دقیق، چنانچه شرایط و موجبات آزادی افراد فراهم شود، تصمیم قضایی مناسب برای فراهم کردن امکان سپردن تامین و آزادی فرد زندانی اتخاذ شود. حقوق فرد زندانی عمدتا در امکان بهره‌مندی وی از تاسیسات نهادهای ارفاقی تجلی و ظهور یافته و ضروری است تا در مسیر رسیدگی به پرونده‌ها و در روند اجرای حکم این مهم رعایت شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید