• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 20 شهریور 1402
کد مطلب : 202692
+
-

اعترافات تروریست داعشی در دادگاه

«قصد داشتم تا آخرین فشنگی که دارم زائران را بکشم.» این اعترافات تروریست داعشی است که در جریان حمله به حرم شاهچراغ(ع) 2نفر را به شهادت رساند. او و 2همدستش در نخستین جلسه محاکمه، جزئیات بیشتری از چگونگی طراحی و اجرای نقشه شوم‌شان بازگو کردند.
به گزارش همشهری، شامگاه
 22مرداد‌ ماه امسال، مردی مسلح با یورش به حرم شاهچراغ (ع) در شیراز شروع به تیراندازی کرد و موجب شهادت 2نفر از خادمان حرم شد، اما در کوتاه‌ترین زمان دستگیر شد. تحقیقات اولیه از او که رحمت اله نوروزاف نام دارد و از اتباع تاجیکستان است، نشان داد که از اعضای گروهک تروریستی داعش است.
با آغاز تحقیقات چند نفر دیگر نیز به اتهام دست داشتن در این جنایت دستگیر شدند و با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست برای 3نفر از متهمان به دادگاه انقلاب فرستاده و نخستین جلسه محاکمه برگزار شد.
در این جلسه که در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به ریاست قاضی سیدمحمود ساداتی برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و اتهامات متهم ردیف اول که اسم مستعارش اسلم یار است را محاربه و افساد فی الارض، عضویت در گروه تروریستی داعش به قصد اقدام علیه امنیت کشور و بغی و اتهامات 2متهم دیگر را معاونت در افساد فی الارض و معاونت در محاربه، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور اعلام کرد سپس اولیای دم شهدا و مصدومان حادثه، شکایت‌شان را مطرح کردند و در ادامه نوبت به متهمان رسید تا از خود دفاع کنند. نخستین متهم رحمت اله نوروز اف بود. او در اعترافاتش گفت: از طریق یکی از پیام‌رسان‌های خارجی جذب گروه داعش شدم و پس از مدتی به ترکیه سفر کردم و با رهبری فردی به نام زید، به‌صورت قاچاقی وارد ایران شدم و به سراوان و سپس به پاکستان و در ادامه به محل نامعلومی در افغانستان رفتم و در آنجا آموزش‌های نظامی و کار با سلاح را گذراندم.
او ادامه داد: نزدیک به یک‌ماه در نزدیک حرم شاهچراغ(ع) با کمک حبیب‌اله عرب‌زاده و امراله نظری ساکن بودم و پس از بیعت با امیر داعش به شاهچراغ حمله کردم. قصدم این بود که عملیات را تا آخرین فشنگ موجود در خشاب، ادامه دهم. با پایان دفاعیات متهم، ختم جلسه اعلام شد و قاضی ادامه محاکمه را به جلسه دیگری موکول کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید