• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
دو شنبه 20 شهریور 1402
کد مطلب : 202673
+
-

آتش‌سوزی؛ علت توقف سریال میرباقری

توقف تولید «سلمان فارسی» به‌خاطر مشکلات مالی نیست

گزارش 2
آتش‌سوزی؛ علت توقف سریال میرباقری

فیلمبرداری فصل ایران سریال «سلمان فارسی» از نیمه مرداد‌ماه آغاز شد‌، اما چند روزی است که خبر توقف تولید سریال «سلمان فارسی» شنیده می‌شود؛ برخی رسانه‌ها خبر دادند به‌خاطر مسائل و مشکلات مالی، ساخت دکورها و تصویربرداری این سریال تاریخی  الف ویژه است. اما روابط‌عمومی این سریال عنوان می‌کند که مشکلات مالی در میان نیست و این روال عادی است و سازندگان دکور همچنان مشغول ساخت مجموعه ماربین هستند. ساخت‌و‌سازهای دوره ساسانی در شهرک غزالی و در مجموعه ماربین از 5هزار مترمربع، به ۲۰هزار مترمربع تا اوایل پاییز می‌رسد و سازندگان سریال امیدوارند که تا پایان فصل ایران حدود ۸۵هزار مترمربع لوکیشن‌های دوره ساسانی ساخته شود که این ساخت‌وساز شامل کاروانسرای مرمر، مجموعه مرکزی ماربین (آتشکده، دیوانخانه، سربازخانه و...)، شهر جی، شهر تیسفون، مجموعه خانه بودخشتان، کاخ تیسفون و... است.
براساس اعلام روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» گروه مشغول ساخت‌وساز مجموعه ماربین در شهرک غزالی هستند و کاروانسرای مرمر ترمیم می‌شود. احسان ناظم بکایی در توضیح بیشتر عنوان می‌کند: «در جریان داستان در لوکیشن کاروانسرای مرمر یک صحنه آتش‌سوزی داشتیم و در حال حاضر گروه بعد از این سکانس‌ها و ضبط تصاویر مربوط به آتش‌سوزی که کنترل شده بود، در مرحله ترمیم بخش‌هایی از آن لوکیشن هستند؛ از‌این‌روی چند روزی فیلمبرداری پروژه متوقف شده است.» به موازات کارهایی که انجام می‌شود، گروه به‌دنبال فضایابی مرتبط با دوره حجاز هستند که این موضوع در شهرک سینمایی نور انجام می‌شود. به‌گفته وی، این توقف در فیلمبرداری روال پیچیده‌ای نیست و طی چند روز آینده و با آماده‌شدن شرایط جوی، فیلمبرداری از سرگرفته می‌شود.
به‌گفته سازندگان این سریال، فصل ایران باستان از اهمیت خاصی برخوردار است و تیم سازنده سعی دارد با دقت تمام مراحل را انجام دهد.‌ سریال «سلمان فارسی» در 3فصل به زندگی و زمانه صحابه و یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می‌پردازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید