• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
یکشنبه 19 شهریور 1402
کد مطلب : 202588
+
-

اسکوتری که با ویپ کار می‌کند!

ایده خوب
اسکوتری که با ویپ کار می‌کند!

مهتاب خسروشاهی

سیگاری‌ها برای ترک سیگار به ویپ(سیگار الکترونیکی) پناه می‌برند و بعد از استفاده، آن را در طبیعت یا هر جای ممکن دیگر رها می‌کنند، اما این ویپ‌های دورریخته‌شده برای آنهایی که باهوشند و به سلامت زمین اهمیت می‌دهند، حکم گنج را دارد!
توبیاس استنفورد که فارغ‌التحصیل رشته الکترونیک است از باتری 80عدد ویپ دورریخته‌شده، برای برقی‌کردن اسکوتر خود استفاده کرده است. این فارغ‌التحصیل باهوش بریتانیایی که 23سال دارد، ویپ‌ها را گنجینه‌های دورریخته‌شده‌ای می‌داند که می‌توانند به‌راحتی بخشی از برق مصرفی برای بعضی از دستگاه‌ها را با باتری خود فراهم کنند. او باتری‌های لیتیومی ویپ‌ها را به اسکوتر خود که در حراجی به قیمت 37دلار(30پوند) خریداری کرده، متصل کرده است.
حالا اسکوتر او می‌تواند به‌راحتی از هر تپه‌ای بالا برود، در باران نور کافی داشته باشد و از میان گودال‌ها به‌خوبی و با انرژی کامل بگذرد. اگرچه اسکوتر او کمی پرسروصداست، اما عملکرد آن با اضافه کردن این تعداد باتری لیتیومی فوق‌العاده شده است.
توبیاس که درباره انواع ویپ‌ها و باتری‌های آنها تحقیق کرده می‌گوید که این باتری‌های لیتیومی که به‌عنوان باتری یک‌بار مصرف داخل ویپ‌ها و بعضی دیگر از وسایل قرار داده می‌شوند، درواقع یک‌بار مصرف نیستند و پس از دورریز، بازهم قابل استفاده هستند. بعضی از آنها حداقل 5بار قابلیت شارژ مجدد دارند!
اسکوتر توبیاس، پیش از اضافه کردن این باتری‌ها می‌توانست با سرعت 10مایل بر ساعت(15کیلومتر بر ساعت) حرکت کند، اما پس از اضافه کردن این باتری‌ها سرعت حرکت آن به 15مایل در ساعت(25کیلومتر بر ساعت) رسیده است. مردم باور نمی‌کنند که اسکوتر توبیاس با باتری‌ لیتیومی کار می‌کند و این قدر قابلیت حرکت و سرعت دارد.
این پژوهشگر جوان دلیل این امر را توجه دادن جامعه جهانی به استفاده درست از منابع انرژی و حفظ سلامتی محیط‌زیست عنوان می‌کند. او تأکید می‌کند که باتری‌ ویپ‌های یک‌بار مصرف نه‌تنها باعث آلودگی محیط‌زیست می‌شود، بلکه آنها یک‌بار مصرف نبوده و بارها قابلیت استفاده دارند. بنابراین برای جلوگیری از آلودگی بیشتر محیط‌زیست یا باید مصرف ویپ‌ها و دورانداختن آنها محدود شود و یا از باقیمانده آنها استفاده بهتری  شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید