• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 30 خرداد 1397
کد مطلب : 20256
+
-

7 اولویت شهر تهران از نگاه شهروندان در برنامه سوم توسعه

آلودگی هوا، ترافیک، آلودگی‌های زیست‌محیطی با اشکال مختلف، نابرابری بین مناطق مختلف شهر تهران در دسترسی به زیرساخت‌ها و خدمات و تاب آوری پایین در مقابل حوادث و رخدادهای پیش‌بینی نشده نتیجه نظرسنجی‌های شهرداری از نخبگان و شهروندان به‌عنوان مشکلات شهر تهران است. موضوعی که به گفته معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، برای حل آنها برنامه‌ای با 7اولویت در دست تدوین است.

حجت‌الله میرزایی 7اولویت شهر تهران را از منظر شهروندان و نخبگان تشریح و پیش‌بینی کرد که برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران آبان امسال اجرا می‌شود.

به گزارش مهر، او با ارائه گزارشی از روند تدوین برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران، گفت: از ۶‌ماه پیش فعالیت‌های مهمی در شهرداری تهران درباره تدوین برنامه سوم که برای پنج سال آینده قرار است سرنوشت شهر و شهرداری را رقم بزند آغاز شده‌است. رویکرد اصلی این برنامه مشارکتی یا مشارکت محور است که مهم‌ترین هدفش شکل‌گیری یک فرایند درگیرکننده مشارکتی است. معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شهرداری تهران، فاز سوم برنامه توسعه را علاوه بر مناطق، برای همه محلات ۳۵۴ گانه تهران و به‌صورت اجتماع محور دانست و از تلاش برای مشارکت تمام عیار مردم در تدوین این برنامه خبر داد. چرا که به عقیده میرزایی کارکردهای غیرمستقیم برنامه مهم‌تر از کارکردهای مستقیم و اصلی آن است.

او گفت: عموم شهروندان در پیمایش‌های انجام شده بیان کرده‌اند با یک جامعه بی‌تفاوت و غیرمنسجم روبه‌رو هستیم. جامعه‌ای که در مقابل مشکلات دیگران بی‌تفاوت است و هیچ دستگیری نمی‌توان از آنان انتظار داشت.

میرزایی این را هم گفت که نخبگان باید راه‌های حل مشکلات مالی شهر تهران و اقتصاد کاملا سنتی در کنار حکمرانی بد، را در دستور کار قرار دهند. ذینفعان، نخبگان و شهروندان در مجموع هفت موضوع اصلی را به‌عنوان مهم‌ترین اولویت‌ها طرح کردند و امروز در دستور کار برنامه سوم است. معاون شهردار تهران با اعلام اینکه تا آخر تیرماه امسال باید برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران را تحویل دهیم و شورای شهر هم ۳‌ماه فرصت بررسی دارد تا در صحن شورا تصویب شود؛ پیش‌بینی کرد آبان امسال برنامه سوم توسعه اجرا خواهد شد و بودجه سال ۹۸ هم براساس این برنامه تدوین می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید