• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 30 خرداد 1397
کد مطلب : 20366
+
-

چه کسی به جای چشمی بازی می‌کند؟

چه کسی به جای چشمی بازی می‌کند؟

هیوا یوسفی- روسیه| نه اطرافیان تیم ملی حرفی درباره ترکیب می‌زنند، نه از کاورهایی که بازیکن‌ها به وقت تمرین می‌پوشند، چیزی می‌شود فهمید. 
استراتژی کارلوس کی‌روش همین است. هر اندازه که همه از اسپانیا و پرتغال شناخت دارند، تیم ایران باید ناشناخته بماند. 
در بازی اول هم او همان‌گونه که گفته بود مراکش و حتی بسیاری از تحلیلگران فوتبال در ایران را سورپرایز کرد. احسان حاج‌صفی را به جای هافبک دفاعی- پستش در بازی‌های تدارکاتی پیش از جام‌جهانی- در دفاع چپ بازی داد. رنار، سرمربی مراکش بعد از بازی اعتراف کرد که فکر نمی‌کرد شماره 3 تیم ایران در دفاع چپ بازی کند.
تجربه اما به ما می‌گوید ممکن است در بازی با اسپانیا ترکیب ایران تغییرات بیشتری داشته باشد. حالا همه می‌دانیم که روزبه چشمی، بعد از نمایش درخشان مقابل مراکش، مصدوم شده و امروز در ترکیب نخواهد بود. به جای او چه کسی بازی می‌کند؟ جدی‌ترین گزینه‌ها 3 نفر هستند. 
مجید حسینی، بیشتر از دیگران شانس دارد که یکی از دو مدافع میانی ایران در بازی امروز باشد. او در بازی اول هم بعد از مصدومیت امید ابراهیمی به زمین آمد و کنار پورعلی گنجی قرار گرفت. او جوان است، بدن آماده‌ای دارد و با قامت بلندش می‌تواند دیگو کاستا و البته راموس و پیکه( در هنگام کرنرها و ضربات ایستگاهی) بایستد.
گزینه دوم خانزاده است. تقریبا با خصوصیاتی شبیه به مجید حسینی. خانزاده 4 سال پیش هم یکی از بازیکنان تیم ایران در جام‌جهانی بود اما فرصت بازی پیدا نکرد. 
پژمان منتظری اگر فقط چند سال جوان‌تر بود یا از پس یک فصل پر از مصدومیت وارد جام‌جهانی نمی‌شد، حتما امروز بازی می‌کرد. کی‌روش در بازی اول، وقتی ابراهیمی مصدوم شد به نظر می‌رسید ابتدا منتظری را صدا زده که آماده تعویض شود. اما در نهایت مرد 35 ساله خط دفاعی ایران روی نیمکت ماند تا مشخص شود که اگر او بازیکنی با توانایی بازی در چند پست نبود، چه بسا مثل جلال حسینی اصلا به روسیه نمی‌آمد.
اما آیا تیم ایران بازی امروز را با همان 11 بازیکن روز اول- منهای چشمی- شروع می‌کند؟ از بازیکنانی که مقابل مراکش روی نیمکت نشسته بودند، حداقل 4 نفر بسیار به ترکیب اصلی نزدیک هستند. 
سعید عزت‌اللهی، محرومیتش تمام شده است. او در همه ماه‌های گذشته مرد مورد اعتماد کارلوس کی‌روش در میانه میدان بوده. اگر قرار باشد امروز به ترکیب برگردد باید جای امید ابراهیمی را بگیرد. یکی از 3 بازیکن تاپ ایران در بازی اول. 
مهدی طارمی هم دیگر نشانی از مصدومیت ندارد. در همان چند دقیقه‌ای هم که با مراکش بازی کرد، نمایش قابل قبولی داشت. برخی معتقدند او ممکن است جای وحید امیری را بگیرد. دست بر قضا امیری هم یکی از بهترین‌های بازی با مراکش بود.
اشکان دژاگه هم مثل مهدی طارمی آماده است. بعید است کی‌روش جام‌جهانی را به پایان برساند بدون آنکه به او فرصت بازی بدهد. بازیکن باتجربه‌ای که هم می‌تواند در هنگام دفاع به تیم کمک کند هم توان انتقال بازی از دفاع به ضدحمله را دارد.
سامان قدوس در بازی اول فقط 10دقیقه آخر به میدان آمد اما آنقدر خوب بود که امروز به ترکیب اصلی نزدیک شد. اگرچه تجربه بازی‌های پیش از جام‌جهانی به ما می‌گوید کی‌روش او را معمولا برای نیمه دوم می‌خواهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید