• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 18 شهریور 1402
کد مطلب : 202523
+
-

گرینویچ

لطفاً مرا زندانی کنید!

یک مرد ۶۰ساله در اسپانیا، از زور تنهایی و مریضی، به مقامات دولتی پناه برده و از آنها خواسته است او را زندانی کنند! این مرد با این توجیه این درخواست را مطرح کرده که ممکن است به‌خاطر این شرایط دست به خلاف بزند و به همین‌خاطر باید زندانی شود. او چنان جدی است که چند روز پشت زندان بست نشسته بود تا مقامات را مجاب کند با درخواستش موافقت کنند. این مرد تنها از افسردگی، اضطراب، مشکلات قلبی و همچنین سرطان رنج می‌برد و گفته اگر به زندان برود، دیگر در تمام مدت 24ساعت شبانه‌روز تنها نخواهد بود و کسانی را در کنارش خواهد داشت تا لااقل باآنها صحبت کند. مقامات درخواست او را نشدنی خوانده‌اند.

ناجی مرد کم‌توان

یک مرد دارای معلولیت در آمریکا، تنها چند ثانیه با مرگ فاصله داشت که یک زن شجاع و البته مهربان، او را نجات داد. ماشین کرایه‌ای دنیس براون به‌خاطر نقص فنی آتش گرفت و شعله‌های آتش او را در‌برگرفت و براون هم به‌خاطر شرایطش نمی‌توانست  با سرعت از ماشین خارج شود. در این حین، یک زن رهگذر متوجه وخامت اوضاع می‌شود و جانش را به خطر می‌اندازد و به دل آتش می‌زند تا این مرد را نجات دهد. براون گفته که این زن یک قهرمان واقعی است و در کمال خونسردی، اقدامات لازم را انجام داده تا او را از ماشین بیرون بکشد. براون گفته فکر می‌کرده مرگش فرا رسیده اما به‌خاطر مهارت و شجاعت زن رهگذر‌، دوباره به زندگی برگشته است.

نجات 2000کرگدن

یک سازمان غیرانتفاعی در آفریقا، در بزرگ‌ترین عملیات نجات تاریخ، بیش از 2هزار کرگدن را خریده و در طبیعت آزاد کرده است. این تعداد کرگدن، تحت مالکیت خصوصی بوده‌اند و در فضاهای مشخصی نگهداری می‌شد‌ه‌اند. اما حالا این سازمان، بعد از خریدشان، آنها را به مناطق حفاظت‌شده در سراسر آفریقا منتقل کرده است. این کرگدن‌ها چند ‌ماه پیش از سوی مالکشان به حراج گذاشته شدند و ابتدا کسی برای خرید آنها پیشقدم نشد تا اینکه این سازمان، منابع مالی مورد نیاز را از افراد نیکوکار تامین ‌و پول خرید همه آنها را پرداخت کرد. پیش از این هرگز این تعداد کرگدن به طبیعت بازگردانده نشده بود و این سازمان امیدوار است این کار، گام بلندی برای پروژه‌های بعدی باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید