• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 16 شهریور 1402
کد مطلب : 202360
+
-

قدردانی ویژه از مسئولان عراقی

رئیس جمعیت هلال‌احمر از حمایت و هم‌افزایی مسئولان دولت عراق، استانداران قرارگاه‌های مرزی و سایر دست‌اندرکاران برای خدمت شایسته به زائران در ایام اربعین حسینی قدردانی کرد.
پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در پیام‌هایی جداگانه از وزیر کشور، وزیر بهداشت و مدیران کل آن مجموعه و وزیر ارتباطات دولت عراق به پاس خدمات ارزنده و مهمان نوازی از زائران اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد. کولیوند همچنین در پیام‌هایی از معاون حشدالشعبی در امور پزشکی، رئیس هلال‌احمر عراق و سفیر عراق در تهران نیز به پاس همکاری و هم‌افزایی انجام شده در خدمت به زائران حسینی ایام اربعین قدردانی کرد. از سوی دیگر، رئیس جمعیت هلال‌احمر با قدردانی از استانداران استان‌های مرزی، سفیر ایران در بغداد، سرکنسول‌های جمهوری اسلامی در نجف، کربلا و بصره و نماینده وزارت خارجه در ستاد اربعین، تلاش‌ها و همکاری‌های بی‌وقفه این مسئولان را کم نظیر توصیف کرد.

امداد‌رسانی تا بازگشت کامل زائران
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هلال‌احمر، کمک‌های امدادی و بشردوستانه این جمعیت، کماکان به زائران اربعینی ادامه خواهد داشت. این کمک‌ها تا آخرین روزی که زائران حسینی ایرانی در کشور عراق حضور دارند، تداوم خواهد داشت. نیروهای هلال‌احمر در چند پایگاه مستقر شده این جمعیت حضور خواهند داشت تا مشکلی برای بازگشت این عزیزان پیش نیاید. امدادرسانی هلال‌احمر از بیست و هفتم مردادماه در ایران و عراق آغاز شده و هنوز هم در کربلا و مسیرهای مختلفی که به حرم سیدالشهدا منتهی می‌شود، ادامه دارد. این جمعیت با توجه به پیش‌بینی حضور میلیونی ایرانیان، امکانات و تجهیزات درمانی مناسب و مورد نیاز را هم در داخل ایران و هم در داخل عراق تدارک دیده است. همچنین به‌گفته مسئولان هلال‌احمر، با مشارکت این جمعیت نزدیک به 60هزار زائر در مرزهای 9گانه کشور اسکان یافته‌اند؛ ضمن اینکه نزدیک به 165هزار نفر نیز در همین مرزها، از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بهره‌برده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید