• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 16 شهریور 1402
کد مطلب : 202353
+
-

تدارک مرزی بازگشت

مسئول قرارگاه حمل‌ونقل مرزی اربعین با اشاره به پیک بازگشت زائران به کشور، گفته: در مرز مهران به‌عنوان مهم‌ترین مرز تردد زائران، ۸۰۰دستگاه اتوبوس و ۳۰۰دستگاه ون برای جابه‌جایی‌ زائران مستقر شده‌ است.او با اشاره به اینکه قرارگاه حمل‌ونقل مرزی اربعین زیرمجموعه ستاد مرکزی اربعین حسینی در وزارت کشور فعالیت می‌کند و عملیات قرارگاه در 8 مرز تعریف شده است خبر داده: در مرزهای ریندان و میرجاوه به‌عنوان مرزهای ورودی کشور، اتباع افغانستانی و پاکستانی وارد شده و ما آنها را از پایانه‌های مرزی به نخستین شهر انتقال می‌دهیم و پس از آن از طریق ناوگان برون‌شهری به کشور عراق وارد می‌شوند.
در مرزهای تمرچین، باشماق، خسروی، چذابه، شلمچه و مهران نیز فعالیت این روزها بسیار متراکم است. زائران ایرانی از این ۶ مرز به کشور عراق وارد می‌شوند این در حالی است که در این مرزها پارکینگ‌هایی برای پارک خودروی زائران تعبیه شده است. همچنین قرارگاه حمل‌ونقل مرزی مسئولیت جابه‌جایی زائرانی که در پایانه‌ها از اتوبوس پیاده می‌شوند را تا نقطه صفر مرزی برعهده دارد.
مسئول قرارگاه حمل‌ونقل مرزی اربعین با اشاره به اینکه در خاک عراق هم در 4 محور این قرارگاه، عملیات جابه‌جایی زائران را انجام می‌دهد یادآور شد: در مرز مهران و در خاک عراق، بین محور کوت تا زرباطیه نیز جابه‌جایی زائران را برعهده داریم.
وی ادامه داد: همچنین در مرز خسروی یا منذریه تا حسینیه بغداد، در مرز چذابه تا العماره و در مرز شلمچه تا بصره نیز ناوگان‌های حمل‌ونقل مستقر هستند و نسبت به جابه‌جایی زائران اقدام می‌کنند.
در کشور عراق از 3 روز گذشته که موج بازگشت زائران به وطن آغاز شده، برابر تصمیمی که ستاد مرکزی اربعین اتخاذ کرده، ناوگان حمل‌ونقل ما به شهر نجف در نزدیکی حدفاصل نجف و کربلا منتقل شده تا از آن موقعیت نسبت به انتقال زائران تا شهر کوت و در نهایت به مرز مهران اقدام کنند و زائران به کشورمان منتقل شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید