• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 16 شهریور 1402
کد مطلب : 202326
+
-

با دستگیری سارقان منزل، اسرار سرقت از یک طلافروش فاش شد

سرقت شمش‌های طلا، اتهام تازه دزد منزل

الهه فراهانی- روزنامه‌نگار

وقتی پلیس اعضای باندی که به خانه‌ها دستبرد می‌زدند را دستگیر کرد و چند شمش طلا از یکی از سارقان کشف شد، اسرار حمله خونین به طلافروش و سرقت بی‌رحمانه از سوی دزد منزل فاش شد.
به‌گزارش همشهری، چند روز قبل مأموران پلیس پایتخت اعضای یک باند سرقت را دستگیر کردند. یکی از آنها با تخریب در وارد خانه‌ای در شمال غرب پایتخت شده و در حال سرقت بود که همان لحظه صاحبخانه رسید و مچش را گرفت. به این ترتیب با دستگیری سارق و اعترافات وی، همدستانش نیز، یکی پس از دیگری دستگیر شدند.یکی از آنها سارقی سابقه‌دار بود که مأموران در مخفیگاه وی چند شمش طلا به‌دست آوردند. هرچند او اصرار داشت که شمش‌ها را از خانه‌ها سرقت کرده است اما در ادامه تحقیقات اسرار شمش‌ها را فاش کرد و گفت: «من با همدستانم به یک طلافروش حمله کردیم و پس از زخمی کردن او با قمه، شمش‌های طلا را به سرقت بردیم.»
 با اعتراف تازه سارق منزل، پرونده اتهامی وی سنگین‌تر شد و بررسی‌ها نشان داد که یکی از روزهای مرداد‌ماه امسال طلافروش کیفی گزارش سرقت خونین را به پلیس گزارش کرده و پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شده و پلیس در جست‌و‌جوی سارقان خشن بود که به این ترتیب سارق منزل اسرار سرقت را فاش کرد.با اعتراف این سارق، همدستان او نیز دستگیر شدند و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند.

گفت وگو
جیب بری که سارق طلا شد

طلافروش کیفی را از قبل می‌شناختید؟
یکی از آشنایان‌مان بود. تخصص من جیب بری و کیف قاپی بود که در زندان با همدستانم آشنا شدم و قرار گذاشتیم پس از آزادی به خانه‌ها دستبرد بزنیم. من هم بدم نمی‌آمد شگرد سرقت‌هایم را تغییر بدهم و تجربه جدیدی کسب کنم! راستش دیگر از جیب بری و کیف‌قاپی خسته شده بودم. به همین دلیل پس از آزادی نقشه دستبرد به خانه‌های شمال و شمال غرب تهران را اجرا کردیم و در این بین هم تصمیم گرفتم با دوستانم، از مرد طلافروش هم سرقت کنیم.

نقشه سرقت از طلافرش را چطور اجرا کردی؟
مرد طلافروش از آشنایانم بود که باخبر شدم به تازگی بیش از 2کیلو طلا از بازار خریده تا به شهر اصفهان برود و تحویل طلافروشان بدهد. آن روز با همدستانم که 3نفر بودند، چهره‌هایمان را پوشاندیم و یک تصادف صوری با مرد طلافروش راه انداختیم. او پشت فرمان ماشینش بود و ما هم سوار بر خودروی پژو. وقتی طلافروش از ماشینش پیاده شد با قمه به سمت وی هجوم بردیم و چند ضربه به او زدیم. سپس حدود 5/2 کیلو طلا و 30سکه بهار آزادی و چند شمش طلا که داخل کیفش بود را به سرقت بردیم.

با اموال سرقتی چه کردید؟
بین ما 4نفر تقسیم شد. من شمش‌ها را نگه داشته بودم که در جریان سرقت منزل دستگیر شدم.

پس در 2 باند فعالیت داشتی؟
از دو سه‌ماه قبل که از زندان آزاد شدم با همدستان جدیدم به خانه‌ها دستبرد می‌زدیم. کار اصلی ما سرقت منزل بود اما خب طلافروش هم طعمه بدی نبود هرچند درنهایت دستگیر شدیم و باید دوباره به زندان برویم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید