• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
سه شنبه 14 شهریور 1402
کد مطلب : 202310
+
-

ریزش سقف تونل متروی اصفهان حادثه نبود

اصل ماجرا
ریزش سقف تونل متروی اصفهان حادثه نبود

بخشی از تونل متروی در حال ساخت در منطقه باقوشخانه، در خیابان لاله جنوبی، واقع در شمال‌شرقی شهرستان اصفهان صبح روز دوشنبه 13شهریور ریزش کرد. موضوعی که با هیچ خسارت جانی همراه نبوده است، اما در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان حادثه از آن یاد شد. اصل ماجرا از این قرار است که به‌گفته مدیر روابط‌عمومی سازمان قطار شهری اصفهان، ریزش بخشی از سقف خط۲ مترو در حال احداث این کلانشهر حادثه نبود و مربوط به عملیات اجرایی آن  بود. عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری اصفهان در محدوده باقوشخانه در خیابان لاله‌جنوبی این شهر در حال اجراست و عوامل اجرایی برای سنجش میزان مقاومت سقف تونل مترو در این ناحیه، محوطه‌ای را از بالای سقف و در خیابان حفاری کرده‌اند و به‌دلیل اجرای محدودیت ترافیکی، این موضوع ریزش سقف تلقی شده است.
محمد فرزین تأکید کرد که مسائل مربوط به فرونشست زمین که در اصفهان درگیر آن هستیم، در زمان چنین اتفاقاتی به سرعت  به شایعه‌ها دامن می‌زند، لذا باز هم اعلام می‌کنیم که حادثه‌ای رخ نداده است.
منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم اعلام کرد این تونل هواساز در عمق 4متری زمین بوده که دچار ریزش شده است.
از آنجا که محل ریزش هم در کنار پیاده‌رو بوده است، برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی و همچنین بررسی دقیق‌تر تعدادی از مغازه‌های اطراف این تونل تخلیه شده‌است.
نیروهای آتش‌نشانی، مترو، سازمان عمران شهرداری، مترو و تیم آب و فاضلاب هم در محل ریزش حاضر شدند تا در کوتاه‌ترین زمان بخشی از پیاده‌رو که دچار نشست شده، ترمیم شود. پلیس راهور نیز محدودیت تردد در خیابان باقوشخانه را تا پایان عملیات اعلام کرده و تردد خودروها در مسیر دیگری در حال انجام است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید