• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 14 شهریور 1402
کد مطلب : 202278
+
-

جهان مقاومت

مسکو: دلارزدایی واقعیت جهان شده است
«ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با یک رسانه ترکیه‌ای اعلام کرد که «دلارزدایی» فقط خواسته مسکو نیست و به یک واقعیت جهانی تبدیل شده است. به گزارش «راشاتودی»، این مقام روس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «آیدینلیک» اعلام کرد که کشورهای بیشتری در حال روی‌آوردن به ارزهای ملی در تجارت با یکدیگر و در حال کنار گذاشتن استفاده از دلار هستند.

تمرد رئیس زندان‎های اسرائیل از دستور وزیر نتانیاهو
اختلافات مقام‌های امنیتی رژیم‎صهیونیستی درباره نحوه مقابله با اسرای فلسطینی تشدید شده است؛ به‌طوری که رئیس زندان‌های این رژیم از انجام دستور وزیر امنیت داخلی درباره اسیران فلسطینی تمرد کرده است. به‌گزارش هاآرتص، «کتی پری‌»‌، رئیس زندان با دور‌زدن رئیس مستقیم خود «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی، برنامه‌های زندان را با «زاچی هانگبی»، رئیس شورای امنیت هماهنگ می‌کند.

پاسخ سوریه به یورش تروریست‌های تحریر الشام
ارتش سوریه حمله گروه تروریستی تحریر الشام (النصره سابق) در شمال غرب سوریه را مقتدرانه پاسخ داد. به‌گزارش المیادین، تروریست‌های گروه تحریر الشام به محورهایی در حومه حلب حمله کردند، اما ارتش سوریه مقابل آنها ایستاد و این امر باعث بروز درگیری‌های شدید میان دو‌طرف شد و ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی و توپخانه، مهاجمان تروریست را به عقب راند.

هشتگ ممنوعیت پوشش اسلامی در فرانسه ترند شد
بسیاری از کاربران فرانسوی فضای مجازی در واکنش به ممنوعیت پوشش اسلامی (عبا و قمیص) در مدارس این کشور که از دیروز (دوشنبه) با شدت و نظارت بالایی اجرا شد، انتقاد خود را در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داده و هشتگ «عبا» را ترند شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) کردند.  به گزارش الجزیره، گابریل اَتَل، وزیر ۳۰ساله دولت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، محدودیت‌های اعلام‌شده را در راستای اصل سکولاریسم در این کشور توجیه کرد و مدعی شد که عبا در مدارس فرانسه جایی ندارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید