• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 14 شهریور 1402
کد مطلب : 202266
+
-

الو همشهری...

حتما روزانه وقتی از محل کار تا منزل یا تا فروشگاه سرکوچه‌تان و یا حتی تا خانه دوست و آشنا تردد می‌کنید یا هنگامی‌که به خرید می‌روید و روزمرگی‌تان را خوب و بد می‌گذرانید. گاهی مشکلی جلوی پای شما سبز می‌شود که نمی‌دانید چطور می‌توانید آن را رفع کنید؛ مثلا آسفالت کوچه و خیابان شما خراب شده، پسماند همسایه‌تان آزاردهنده است یا موجودات موذی را در راه دیده‌اید‌ و کلافه شده‌اید. تلفن را بردارید؛ شماره 02123023337 که تلفن ارتباط با خوانندگان همشهری است را بگیرید تا مسائل و مشکلات شما را از مدیران شهری پیگیری کنیم.

درخواست شهروند: یکی از مشکلاتی که اهالی منطقه5، با آن درگیر هستند و بارها آن را با مسئولان در شهرداری منطقه در میان گذاشته‌اند، رسیدگی به وضعیت پیاده‌روها و نهرهای خیابان‌ها و محله‌هاست. همچنین اهالی ناپدید شدن گاه‌وبی‌گاه دریچه‌های فاضلاب را در پیاده‌روهای منتهی به بزرگراه‌های مهم که این منطقه را احاطه کرده‌اند را نیز در میان گذاشته و خواهان رسیدگی به آن شده‌اند.

پاسخ مسئول: دریافت درخواست‌های شهروندان و پاسخگویی به آنها برای رفع سریع مشکلات ملموس در این منطقه از وظایف شهرداری ناحیه است که با بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات به‌صورت شبانه‌روزی و بدون وقفه انجام می‌شود. اینها را رضا دهقان شهردار ناحیه 3می‌گوید و ادامه می‌دهد: «جوشکاری دریچه فلزی تقاطع خیابان امام حسین(ع) ، بستن چاله با سنگدال در محل پیاده‌روی اشرفی شمال به جنوب، مرمت دریچه فلزی کندروی  همت و رفع آب‌گرفتگی تقاطع خیابان ناطق‌نوری و نادعلی ازجمله اقداماتی بود که انجام شده و این تلاش‌ها تا جلب رضایت کامل اهالی ادامه دارد.»

درخواست شهروند: مدتی طولانی است که در خیابان بهبودی جنوبی ساکن هستم. ناهمواری پیاده‌روی غربی و شرقی این خیابان به‌قدری است که به‌سختی از این قسمت عبور و مرور می‌کنیم. کودکان و سالخوردگان بارها در این مسیر زمین خورده‌اند و معلولان هنگام عبور و مرور مشکل دارند.

پاسخ مسئول: اصغرصالح، شهردار ناحیه2 منطقه17 تهران درباره عملیات پیاده‌روسازی خیابان بهبودی، گفت: «عملیات پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی‌ در ضلع شرق و غرب خیابان بهبودی در حال انجام است که با پیشرفت زیادی همراه بوده؛ خواسته شهروندان در زمینه ساماندهی و بهسازی معابر، پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی‌ مسیرهای دسترسی برای سهولت بهتر در تردد کودکان، سالخوردگان و توان‌یابان بحق و جزو اولویت‌های مدیریت شهری است.» شهردار ناحیه2 افزود: «بر این اساس مدیریت شهری برای افزایش کیفیت تردد شهروندان منطقه، عملیات پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی‌ ویژه توان‌یابان را در ضلع شرق و غرب خیابان بهبودی در برنامه اجرایی خود قرار داد که از چندی پیش آغاز شد و پیشرفت خوبی داشته است.» به‌گفته صالح، عملیات عمرانی در مساحتی حدود 3200مترمربع انجام می‌شود.

درخواست شهروند: یکی از شهروندان محله شادآباد در منطقه18 تهران با بیان مشکل لایروبی کانال‌های روبسته و روباز و همسطح‌سازی‌ آسفالت ناهموار می‌گوید: «محله شادآباد با یک رسیدگی ساده مثل آسفالت یا نظافت و لایروبی نهرها می‌تواند برای اهالی دلپذیر شود و زیبایی بصری مناسب‌تری داشته باشد، اما گاهی آسفالت نامناسب یا برچسب‌های تبلیغاتی که بر در و دیوار شهر دیده می‌شود، آنقدر روی محیط تأثیر منفی می‌گذارد که دلمان نمی‌خواهد به کسی بگوییم در این محله ساکن هستیم.»

پاسخ مسئول: «برای حفظ و نگهداری از زیست شهری و همچنین جلب رضایتمندی شهروندان، طرح بازپیرایی سیمای بصری هر هفته روزهای پنجشنبه و جمعه اجرا می‌شود.» محسن امیری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه با بیان مطلب فوق گفت: «در این طرح نظافت و رفت و روب معابر، شست‌وشوی جداول، کف‌تراشی مخازن، لایروبی نهرها و کانال‌های روبسته و باز، امحای برچسب و پوسترکنی، تسطیح و آسفالت اراضی بایر، پاکسازی پل‌های هوایی عابر، ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی، المان‌های ترافیکی و تابلوها و... را انجام می‌دهیم و با توجه به درخواست اهالی محله شادآباد این هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه، مشکلات با سرعت برطرف می‌شود.»

تمدید خودکار قرارداد مستأجران عملی نشد
 3‌ماه پیش مسئولان اعلام کردند قرارداد مستأجران به‌طور خودکار تمدید می‌شود و افزایش 25، ‌20و 15درصدی متناسب با جمعیت شهرها اعمال خواهد شد اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و اصلا ضمانت اجرایی برای این مطلب وجود نداشت و ندارد. صاحبخانه بنده بعد از اشاره ما به این قانون به شورای حل اختلاف رفت و شکایت کرد و حکم تخلیه هم گرفت!
احمدی از تهران

برای درمان نیازمندان تحت پوشش، خیرین ورود کنند
با وجود همه خدماتی که دولت ارائه می‌دهد اما نیاز است خیرین هم ورود کنند تا بخشی از مشکلات حل شود. در همسایگی ما خانواده‌ای تحت پوشش کمیته امداد هستند که هزینه درمان سرطان دخترشان را ندارد. این دختر که همسر هم ندارد فقط با سرم و داروهای مسکن بیماری‌اش تحت کنترل است و درمان مؤثری برای وی صورت نمی‌گیرد چون والدین پیرش نمی‌توانند برای او هزینه کنند. خیرین و سازمان‌ها به داد امثال اینها برسند.
نوری از همدان

موتورلانس‌های اورژانسی بیشتر شود
موتورلانس به موتورسیکلت‌هایی گفته می‌شود که می‌توان به کمک آنها عوامل مجرب اورژانس و تجهیزات ارزشمند آنها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر بالین بیمار تا رسیدن آمبولانس حاضر کرد. اخیرا تعدادی از اینها در نقاط مختلف شهر دیده می‌شوند که بسیار عالی است ولی می‌توان همین وسایل را با هزینه‌های اندک تبدیل به تجهیزات پزشکی فوری کرد. دستگاه‌هایی مثل تله مدیسین، اکسیژن، ونتیلاتور و الکتروشوک برای این موتورلانس‌ها مفید و حکم معجزه برای افراد نیازمند را خواهد داشت.
رضوانی از تهران

پیامک
سازمان‌های مختلف سنگفرش خیابان‌ها را تخریب نکنند

تقریبا همیشه در گوشه و کنار شهر شاهد کندن سنگفرش‌های خیابان و جایگزین‌کردن آنها با سنگفرش‌های نو هستیم درحالی‌که از عمر بعضی از این سنگفرش‌ها حتی یک سال هم نگذشته و مشکلی هم ندارند. آیا بهتر نیست سازمان‌های مختلف به جای تخریب مداوم سنگفرش خیابان‌ها اقدام به کارهای زیرساختی کنند تا هم اموال عمومی حیف و میل نشود و هم از ایجاد آلودگی صوتی و محیط‌زیستی جلوگیری شود. به‌عنوان یک شهروند درخواست دارم تا جلوی این کار بیهوده گرفته شود.
بهنام از تهران

حیاط متروی گلشهر پر از زباله شده است
از زمانی که حیاط متروی گلشهر را تبدیل به پارکینگ کرده‌اند این فضا پر از زباله شده است. قبلا این حیاط مصفا و پر از شمشادهای مرتب و همیشه پاکیزه بود ولی اخیرا میان شمشادها زباله‌های سوخته و جوی آب کثیف است. سرویس‌های بهداشتی غیرقابل استفاده و حیاط مملو از زباله است. خودروهای پارک شده بدون سقف و امکانات و نگهبانی رها شده و در کل جدای از مسائل مطرح شده منظره بدی ایجاد کرده است که اصلا در ‌شأن مترو نیست. لطفا مسئولان فکری بکنند.
امین از کرج

احداث مجتمع فرهنگیان تهران در فاز 7هشتگرد چه شد؟
سال گذشته کلنگ احداث مرکز فرهنگی، رفاهی، ورزشی و مذهبی مجتمع فرهنگیان تهران در فاز ۷ شهر جدید هشتگرد با حضور مسئولان در هفته دولت با قید تخصیص اعتبار به زمین خورد. اکنون یک سال از آن تاریخ گذشته و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است و حتی یک خبر در این زمینه کار نشده است تا بدانیم این مجتمع به کجا خواهد رسید؟
حیدری از هشتگرد

پیام
تعداد اتوبوس‌های پایانه صادقیه به مقصد پرند افزایش یابد

تعداد اتوبوس‌های صادقیه به پرند بسیار کم است و گاهی اوقات در ساعات اوج تردد مردم یک ساعت و نیم در صف منتظر اتوبوس هستند. از طرفی از آنجا که اغلب مردم از قشر کارمند و کارگر هستند، توان پرداخت کرایه تاکسی 35هزار تومان رفت و 35هزار تومان برگشت را ندارند. لطفا تعداد اتوبوس‌ها افزایش یافته و بر فاصله حرکت آنها نظارت شود.
حسنی از تهران

زنجان نیازمند مترو است
ترافیک سنگین در محورهای استان زنجان باعث مشکلات متعدد شده است، از این‌رو این شهر با داشتن جمعیتی بیش از 700هزار نفر نیازمند اجرای طرح مترو در استان است. چرا که ایجاد مترو در زنجان باعث کاهش ترافیک سنگین استانی و عدم‌آلودگی هوا و سریع‌تر رسیدن مردم به محل کار یا مدرسه می‌شود. از مسئولان تقاضا می‌کنیم که در شهر زنجان مترو ایجاد کنند، شهر زنجان نیازمند حداقل 3خط مترو است.
مقدمی از زنجان

پاسخ مسئولان

سقف شارژ کارت‌های مترو 100هزار تومان شده است
به‌دنبال دریافت چندین مورد پیام از شهروندان با موضوع ناکافی‌بودن سقف شارژ کارت‌های مترو خبرنگار همشهری موضوع را از شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو)  پیگیری کرد. روابط‌عمومی این شرکت در پاسخ به سؤال همشهری گفت: از ابتدای سال‌جاری و پیرو مصوبه شورای شهر سقف شارژ کارت‌های متروی تهران به 100هزار تومان افزایش پیدا کرده است و شهروندان می‌توانندکارت بلیت‌های خود را تا سقف مبلغ مذکور شارژ کنند. قابل ذکر است براساس پیام‌های مردمی این رقم 40هزار تومان بوده است.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید