• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 14 شهریور 1402
کد مطلب : 202265
+
-

بازدید شهردار تهران از پروژه‌های بزرگراهی

پروژه
بازدید شهردار تهران از پروژه‌های بزرگراهی

زینب زینال زاده-روزنامه‌نگار

احداث شاخه غربی یادگار امام(ره)، فاز اول بزرگراه شهید بروجردی و آزاد راه شهید شوشتری، ابر پروژه‌های بزرگراهی پایتخت هستند که روز گذشته علیرضا زاکانی، شهردار تهران از آنها بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت پروژه‌ها قرار گرفت.
عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران؛ هادی حق‌بین، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران؛ مهدی صداقتی، سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و محمدصادق خیرخواه، مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در این بازدید، شهردار تهران را همراهی کردند و توضیحات مربوط به پروژه‌ها را ارائه دادند. رفع معارضان پروژه یادگار امام ازجمله برچیده شدن سوله‌های مربوط به آموزش و پرورش، تسریع، تکمیل و بهره‌برداری از مسیر 3700متری فاز اول بزرگراه شهید بروجردی، رفع موانع و ارائه راهکارها برای سرعت بخشیدن به پروژه آزادراه شهید شوشتری، مواردی بودند که در این بازدید سرزده مورد توجه قرار گرفتند.

شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره)
این پروژه، پس از عبور از میدان جی و اراضی پادگان جی و بلوار دکتر قریب (خیابان اجتماعی) به میدان فتح می‌رسد و یک تقاطع 3سطحی دارد و طول کلی این پروژه حدود ۹۵۰۰ متر است.

بزرگراه شهید بروجردی
مسافت این بزرگراه حدود 5کیلومتر است که فاز اول آن مسیری به طول 3700متر حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا زیرگذر میدان جانبازان است. فاز دوم هم حدود 1250متر از تقاطع میدان جانبازان تا خیابان 45متری بهار خواهد بود.

آزادراه شهید شوشتری
این آزادراه بیش از ۱۶ کیلومتر دارد که قطعه اول آن به طول ۹‌کیلومتر، امسال به بهره‌برداری می‌رسد. این آزادراه همچنین محور شمالی-جنوبی دارد که بزرگراه‌های آزادگان، شهید رستگار و امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید