• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 14 شهریور 1402
کد مطلب : 202225
+
-

استقبال از فیلم فینچر، انتقاد از ساخته پولانسکی

جشنواره
استقبال از فیلم فینچر، انتقاد از ساخته پولانسکی

نمایش 2 فیلم از 2 کارگردان سرشناس در جشنواره ونیز واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت. نمایش «قاتل» با تشویق گسترده تماشاگران همراه شد و در مورد «کاخ»، مخاطبان، بیشتر احترام سازنده سرشناس‌اش را نگاه داشتند.

جذاب مثل «قاتل» فینچر

دیوید فینچر با اکران جهانی جدیدترین فیلمش «قاتل» که مایکل فاسبندر در آن در نقش یک قاتل حرفه‌ای بازی می‌کند، ونیز را به وحشت انداخت و با تشویق ۵ دقیقه‌ای روبه‌رو شد. در این فیلم تریلر نتفلیکس که یکشنبه شب با تشویق ایستاده همراه شد، فاسبندر و تیلدا سوینتون بازی می‌کنند، اما به‌دلیل اعتصاب، بازیگران از حضور در نخستین نمایش فیلم بازماندند. به جای آنها فینچر با گروه کوچکی از مدیران نتفلیکس روی فرش قرمز رفت و درحالی‌که پوسترهای برخی از محبوب‌ترین فیلم‌هایش از «کلوپ مشت‌زنی» تا «هفت» را امضا می‌کرد، با علاقه‌مندان عکس گرفت. اگر پاسخ مثبت در لیدو را بتوان چراغ سبزی برای فینچر درنظر گرفت باید گفت «قاتل» آماده است تا در فصل جوایز بدرخشد.  اوون گلیبرمن، منتقد فیلم ورایتی، در نقد خود، «قاتل» را گیرا و متعارف خواند و از بازیگر برجسته فینچر تمجید کرد و نوشت: فاسبندر، بازیگری عالی برای زندگی در این نقش است، با تابش خیره‌کننده مار مانندش که نت‌های خاموش خشم و ترس را منتشر می‌کند.

کاخ ویران پولانسکی در ونیز
فیلم «کاخ»، تازه‌ترین اثر رومن پولانسکی در ونیز با استقبال مواجه نشد. کمدی سیاه «کاخ» با حضور لوکا باربارسکی تهیه‌کننده، فانی آردانت بازیگر فرانسوی و دیگر بازیگران کلیدی ازجمله الیور ماسوچی بازیگر آلمانی، یواکیم دی آلمیدا پرتغالی و فورتوناتو سرلینو ایتالیایی به نمایش درآمد.
پولانسکی این کمدی سیاه را بر مبنای فیلمنامه‌ای که خودش با همراهی یرژی اسکولیموفسکی و اوا پیاسکوفسکا نوشته بود، کارگردانی کرده است. داستان «کاخ» در شب سال نوی سال ۱۹۹۹ و وقتی اتفاق می‌افتد که یک مهمانی شام در هتل گستاد پالاس سوئیس تغییر غیرمنتظره‌ای پیدا می‌کند. منتقد ورایتی درباره این فیلم نوشت: وقتی «کاخ»، افتضاح پرزرق و برق رومن پولانسکی را در یک کمدی گروهی دیدم، در سالنی با ۱۴۰۰ صندلی پر نشسته بودم که مورد کمیابی است و جایی از فیلم که باید خنده حضار را برمی‌انگیخت به‌معنای واقعی کلمه صدای خنده از شاید ۶ نفر بلند می‌شد. مطمئن نیستم تا به حال یک سالن عظیم چنین سکوت مرگباری را برای فیلمی که به‌شدت تلاش داشت تا سرگرم‌کننده باشد، دیده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید