• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 13 شهریور 1402
کد مطلب : 202139
+
-

خبر‌های کوتاه

   اعلام برندگان جشنواره خوارزمی
نتایج شورای داوری بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی اعلام شد. با بیان این خبر دانش‌آموزان شرکت‌کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از نتیجه شورای داوری به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند. مصاحبه‌های بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی ۱۸ تا ۲۲ شهریور برگزار خواهد شد و روز و ساعت دقیق مصاحبه از طریق اداره آموزش و پرورش استان به اطلاع دعوت‌شدگان خواهد رسید.

   ساخت 28هزار کلاس درس
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، از‌ تحویل 28هزار کلاس درس در دولت سیزدهم خبر داد. مجید عبداللهی درباره این خبر گفت: «از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تاکنون، بالغ بر 28هزار کلاس درس با صرف اعتباری حدود 35هزار میلیارد تومان ‌تحویل داده شده است.» او در ادامه افزود: «تاکنون مجموع پروژه‌های تحویلی که شامل پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی می‌شوند، نزدیک به 6هزار پروژه است ‌که بالغ بر 28هزار کلاس درس را پوشش می‌دهد؛ حجم اعتبار‌ هزینه‌ شده در این مدت نیز بالغ بر 35هزار میلیارد تومان بوده و 3.5میلیون‌ مترمربع فضای آموزشی نوساز به نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش تحویل داده شد.»

   مهلت انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شد
مهلت انتخاب رشته متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تمدید شد. داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال 1402که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند (به جز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) می‌توانند تا ساعت24 شنبه 18شهریور با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. همچنین کسانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی در گروه‌های هنر و زبان خارجی شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل رشته/ محل‌های این گروه را در میان انتخاب‌های صدگانه خود منظور کنند.

    افسردگی در زنان ۲ برابر مردان  است
دبیر علمی سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران، افسردگی را یکی از رایج‌ترین اختلالات روانی عنوان کرد و گفت: «در کشور ما تعداد مبتلایان در زنان ۲برابر مردان است. این اختلال تبعات جبران ناپذیری را در زندگی فردی و اجتماعی خواهد داشت و در صورت شیوع بالا در جامعه می‌تواند آسیب‌هایی به‌مراتب سنگین‌تر به بدنه جامعه وارد کند.» به‌گفته این محقق، نقص در حافظه و تمرکز، اضطراب، تحریک پذیری و کاهش آستانه خشم، پرخاشگری، خستگی مداوم، بی‌میلی به فعالیت‌های لذت‌بخش، عذاب وجدان، دردهای جسمانی بدون منشاء، افکار منفی و حتی خودکشی از علائم بیماری افسردگی به‌حساب می‌آیند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید