• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 13 شهریور 1402
کد مطلب : 202113
+
-

ماشین سه‌گانه‌سوز

هت‌تریک‌های ارلینگ هالند تمام‌شدنی نیست

ماشین سه‌گانه‌سوز

برای دومین‌بار در تاریخ لیگ برتر انگلیس 3بازیکن در یک روز هت‌تریک کردند؛ ایوان فرگوسن 18ساله، بازیکن برایتون مقابل نیوکاسل هت‌تریک کرد تا نیوکاسل یک شکست دیگر (3بر یک) در این فصل تجربه کند، سون هیونگ‌ در پیروزی 5بر 2 تاتنهام مقابل برنلی موفق به هت‌تریک شد و ارلینگ هالند در پیروزی 5بر یک منچسترسیتی در برابر فولام.
    ارلینگ هالند دقیقا مشابه عملکرد ابتدای فصل پیش خودش عمل کرده است؛ به همان خوبی و عجیبی! او فصل پیش را با گل‌نزدن در جام خیریه آغاز کرد و مورد انتقاد قرار گرفت. سیتی آن مسابقه را که سوپرجام انگلیس بود، به لستر باخت. امسال هم در همین مسابقه مقابل‌ آرسنال موفق به گلزنی نشد و تیمش جام را دوباره از دست داد. فصل پیش هالند در بازی اول لیگ برای من‌سیتی 2گل زد، در بازی دوم موفق به گلزنی نشد، در بازی سوم یک گل زد و در بازی هفته چهارم هت‌تریک کرد. این فصل هم دقیقا همین روند تکرار شده است. فصل قبل منچستر در هفته پنجم در برابر فارست هت‌تریک کرده بود. بعد از فیفادی نوبت یک هت‌تریک دیگر هالند است؟
    مهاجم نروژی در مدت کوتاهی که به فوتبال انگلستان آمده، توانسته 5هت‌تریک ثبت کند؛ درست به‌اندازه فان‌نیستلروی و رحیم استرلینگ، اندی کول، برباتوف، رایت و فان‌پرسی.
    رکورد هت‌تریک در تاریخ لیگ برتر در اختیار سرخیو آگوئرو از همین منچسترسیتی است، با 12بار. آلن شیرر با 11هت‌تریک، رابی فاولر با 9بار، مایکل اوون، هری کین و تیری آنری با 8بار، وین رونی با 7بار و لوئیس سوارس با 6بار در رده‌های بالاتر از هالند قرار دارند.
    در 30فصل اول لیگ برتر، 361هت‌تریک به ثبت رسید که به‌طور متوسط حدود 12هت‌تریک در هر دوره بود اما هنوز شاهد دبل هت‌تریک از سوی یک بازیکن در یک مسابقه نبوده‌ایم؛ یعنی یک بازیکن 6گل در یک بازی بزند. با این حال، 5بازیکن، 5گل در یک بازی به ثمر رسانده‌اند.
    سرخیو آگوئرو تا پیش از 29سالگی 5بار و تا 31سالگی 7بار دیگر در لیگ هت‌تریک کرد که 2تای آخر آن در 2هفته پیاپی مقابل آرسنال و چلسی در سال2019 بود.
    شیرر در فاصله 476روز بین 26نوامبر 1994 و 16مارس 1996 توانست 8هت‌تریک داشته باشد که 5هت‌تریک در فصل 95-1996 بود. 9مورد از 11مورد هت‌تریک آلن شیرر برای بلکبرن و فقط 2تا برای نیوکاسل بود.
    هت‌تریک هالند و عبور از رکورد ۴۰گل لیگ برتری در ابتدای فصل دوم واقعا عجیب است. او این تعداد گل و 5هت‌تریک را فقط در 39مسابقه لیگ برتر ثبت کرده است.
    هالند با شکستن رکورد اندی کول به سریع‌ترین بازیکن لیگ برتر تبدیل شد که روی ۵۰گل تأثیر داشته است. ماشین گلزنی منچسترسیتی در 39بازی 42گل و 9پاس‌گل به ثبت رسانده است که با 4بازی کمتر از اندی کول، اسطوره منچستریونایتد موفق به ثبت این رکورد شده است(43بازی).
    سون هیونگ مین و مو صلاح تنها بازیکنان فعال فعلی لیگ برتر هستند که 4هت‌تریک کرده‌اند.
    رابی فاولر تنها بازیکنی است که 3بار هت‌تریک کامل کرده؛ یعنی در یک مسابقه با پای راست، پای چپ و ضربه سر موفق به گلزنی شده است.
    برایان دین نخستین گل لیگ برتر را به ثمر رساند اما نخستین هت‌تریک لیگ برتر در همان ‌ماه اوت 1992 توسط اریک کانتونا که آن زمان در لیدز یونایتد بازی می‌کرد، ثبت شد.
    بازیکنی به نام فردی بابیچ از بولتون فقط 4گل در عمر فوتبالش در لیگ برتر به ثمر رساند که 3گل از آنها سال‌2002 هت‌تریک مقابل ایپسویچ بود.
    فابریتزیو راوانلی ایتالیایی تنها بازیکنی است که در بازی اولش در لیگ برتر موفق به زدن 3گل شد. او این کار را سال‌1996 برای میدلزبورو در بازی با لیورپول انجام داد.
    اوله‌گونار سولسشائر تنها بازیکن تعویضی است که در یک بازی 4گل زده ‌و این کار را مقابل ناتینگهام فارست سال‌1999 انجام داد.
    طولانی‌ترین فاصله بین 2هت‌تریک متعلق به رونالدو بود. وقتی کریستیانو رونالدو مارس 2022 در اولدترافورد 3بار مقابل تاتنهام گل زد، رکورد جدیدی برای مسافت بین 3هت‌تریک در لیگ برتر با 14سال و 59روز ثبت کرد.
    بازی ویگان مقابل بلکبرن که سال‌2007 انجام شد، تنها بازی لیگ برتری است که شاهد هت‌تریک بازیکنان هر دو تیم بود؛ مارکوس بنت و روکه سانتا کروز.
    امانوئل آدبایور تنها بازیکنی است که در یک فصل در خانه و خارج از خانه مقابل یک حریف هت‌تریک کرده است. او این کار را برای آرسنال در فصل 08-2007 مقابل داربی کاونتی انجام داد.
    در 3بازی لیگ برتر، 2بازیکن برای یک تیم هت‌تریک کردند: جرمین پنانت و رابرت پیرس برای آرسنال در برابر ساوتهمپتون در سال‌2003‌. درحالی‌که آیوزه پرس و جیمی وارد این کار را برای لستر انجام دادند مقابل ساوتهمپتون در پیروزی 9-0خانگی در اکتبر 2019. و حالا ارلینگ هالند و فیل فودن با 2هت‌تریک در پیروزی 6بر 3 منچسترسیتی مقابل منچستریونایتد در اکتبر‌2022 به این فهرست اضافه شده‌اند.
    استیو واتسون سال‌2003 از اورتون تنها مدافعی است که در یک مسابقه لیگ برتری موفق به هت‌تریک شده است. البته او در آن بازی مقابل لیدز در پست هافبک بازی می‌کرد.

گل شماره‌۱۴ خولین آلوارس در چهاردهمین بازی فیکس برای سیتی‌زن‌ها به ثبت رسید.

 فعلا همه عناوین بهترین‌ها در اختیار منچسترسیتی است؛ ارلینگ هالند با 6گل در صدر، فیل فودن با 3پاس‌گل در صدر، رودری با 453پاس در لیگ در صدر، ادرسون با 2کلین‌شیت در صدر.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید