• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 13 شهریور 1402
کد مطلب : 202110
+
-

نکته بازی/ الان چی شد امیرخان؟

امیر قلعه‌نویی در بخشی از مصاحبه‌اش در حاشیه تمرین تیم ملی، به عقب‌ماندگی فوتبال ایران از عربستان و بقیه رقبا اشاره کرد و البته محض دلداری دادن به مجموعه خودش گفت: «اگر آنها کریم بنزما را دارند، ما هم طارمی و آزمون را داریم.» خیلی هم عالی؛ فقط فهم این موضوع کمی برای‌مان سخت است. بنزما که فرانسوی است و اصلا ربطی به تیم ملی ایران پیدا نمی‌کند. تازه کریم بعد از جام‌جهانی و اوج‌گیری اختلافاتش با دشان از تیم ملی خداحافظی کرد. اگر هم منظور قلعه‌نویی حوزه فوتبال باشگاهی است، خب طارمی و آزمون که اصلا در ایران بازی نمی‌کنند که قرار باشد نقطه قوت لیگ ما در مقایسه با لیگ عربستان به‌شمار بیایند. خلاصه ما مقداری گیج شدیم.‌ ای‌کاش سرمربی تیم ملی کمی در این مورد توضیح بدهند!

هیچ طنزپردازی نمی‌تواند...
باور کنید اغراق نمی‌کنیم. شما کاغذ و قلم دست یک طنزپرداز بده و از او بخواه در یک جامعه فرضی فوتبال، اتفاقاتی را بنویسد که بتواند نهایت هرج و مرج را نشان بدهد و بیشترین خنده را از مخاطب بگیرد. باز هم بعید است حاصل کار، به اندازه رخدادهای حقیقی فوتبال ایران سرگرم‌کننده باشد! الان شما به همین ماجراهای نیمکت استقلال ملاثانی در لیگ یک نگاه کنید؛ آرش برهانی 3هفته پیش به‌عنوان سرمربی جدید این تیم برگزیده شد، 2هفته پیش از سمتش استعفا داد و رفت، یک هفته پیش او را بازگرداندند و گفتند مشکلات حل شده اما استاد همین هفته و در فاصله یک روز به آغاز لیگ یک‌بار دیگر به بهانه مشکلات مالی از سمتش استعفا داد. انصافا کدام سناریست می‌تواند این کمدی را خلق کند؟

فکر کنید آخر بازی است!
کم‌کم موتور تراکتور خمز روشن شده و این تیم با 2پیروزی پیاپی لیگی در برابر مس رفسنجان و استقلال خوزستان (در مسابقه معوقه) توانسته جان دوباره‌ای بگیرد. این، واکنش سرخپوشان تبریزی به 3شکست پیاپی در ابتدای فصل در برابر سپاهان، پرسپولیس و الشارجه امارات بود. نکته جالب اما اینجاست که تمامی گل‌های تراکتور در این فصل در دقایق پایانی به ثمر رسیده. آنها تنها گل‌شان را مقابل سپاهان دقیقه 89توسط سعید کریم‌آذر زدند، مقابل شارجه دقیقه 86با ضربه مهدی هاشم‌نژاد به گل رسیدند و 2گل حیاتی و پیروزی‌بخش تراکتور در برابر مس و استقلال خوزستان هم دقایق 86و 93توسط مهدی عبدی و گوستاوو واگنین به ثمر رسید. خب از اول فکر کنید آخر مسابقه است و همینطوری بازی کنید. چرا هواداران را زجرکش می‌کنید؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید