• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 13 شهریور 1402
کد مطلب : 202099
+
-

اجرای ارکستر سمفونیک به مناسبت اربعین حسینی

40نوازنده اخراجی در «سوگ شفق»‌ساز می‌زنند

اجرای ارکستر سمفونیک به مناسبت اربعین حسینی

بعد از ورود وزیر ارشاد به ماجرای نوازندگان اخراجی از ارکستر سمفونیک و تشکیل کمیته پیگیری، حالا این 40هنرمند قرار است برای 5شب به مناسبت اربعین حسینی کنسرت «سوگ شفق» را در برج میلاد روی صحنه ببرند.
به گزارش همشهری، برج میلاد بعد از برگزاری کنسرت مصطفی راغب، این بار میزبان ارکستر سمفونیک در شب‌های اربعین حسینی است. این اجرا به همت انجمن موسیقی ایران در سالن همایش‌های برج میلاد تهران، روی صحنه خواهد رفت و عرفان وکیلی رهبری ارکستر را که «سوگ شفق» نام دارد، بر عهده خواهد داشت. این در حالی است که در 2روز گذشته وزیر ارشاد دستور فوری بازگشت 40هنرمند به ارکستر سمفونیک را صادر و تأکید کرد تا حقوق از دست رفته این هنرمندان جبران شد. 40هنرمند تیر‌ماه سال‌جاری از ارکستر سمفونیک اخراج شدند.

روایت حماسه کربلا در 5پرده
در این کنسرت قرار است، قطعاتی ارکسترال با همراهی گروه کر  ارکستر سمفونیک اجرا شود. اجرای «سوگ شفق» روایت حماسه کربلا در 5 پرده است که پرده اول: تقابل خیر و شر، پرده دوم: صبح عاشورا، پرده سوم: بازگشت جناب حُر، پرده چهارم: شهادت حضرت عباس(ع) و پرده پنجم: شهادت امام حسین(ع) را روایت می‌کند. «سوگ شفق» با همراهی ارکستر بزرگ متشکل از نوازندگان به رهبری عرفان وکیلی و خوانندگان کر به رهبری سرژیک میرزائیان با خوانندگی مجتبی عسگری، امیرحسین سمیعی، هادی فیض آبادی، سیدمحسن حسینی، ستار روزبه و محمدرضا صفی و آهنگسازی میلاد آقایی به روی صحنه خواهد رفت. این اجراها 16، 17و 19شهریور‌ ماه ساعت 19:30اجرا می‌شود و با اینکه کنسرت رایگان برگزار می‌شود اما به‌دلیل محدودیت جا، سامانه‌ای برای رزرو بلیت ایجاد شده است

این خبر را به اشتراک بگذارید