• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 12 شهریور 1402
کد مطلب : 202053
+
-

پیتزاگیت

مهم‌ترین بازی این هفته اروپا در امارات برگزار می‌شود

پیتزاگیت

مهم‌ترین بازی این هفته، امشب بین آرسنال و منچستریونایتد در لیگ برتر برگزار می‌شود تا لیگ‌های اروپایی به این شکل به استقبال فیفادی و دوران رخوت و تعطیلی بروند. پس از مسابقه تاریخی بین 2تیم که فصل 12-2011 منچستر به لطف داور توانست طلسم 49مسابقه بدون شکست پیاپی آرسنال آرسن ونگر را مقابل فرگوسن باطل کند-که شکست 8 بر 2 آرسنال به من‌یونایتد را در پی داشت؛ شکستی که به پیتزاگیت معروف شد- 2تیم به دشمن هم تبدیل شده‌اند.
منچستر در 3هفته اول لیگ 2برد کسب کرده و یک باخت 2 بر صفر به تاتنهام داده است. آرسنال هم بعد از 2برد هفته اول، هفته گذشته به فولام یک امتیاز داد. 2تیم در تور پیش‌فصل هم با هم بازی کردند که من‌یونایتد 2 بر صفر برنده شد. فصل پیش و فصل پیش‌تر هر کدام یکی از بازی‌های رفت یا برگشت را برده بودند.
    در 4دیدار اخیر 2تیم 18گل به ثمر رسیده است که سهم هر تیم 9گل بوده.
    اگر این بازی پنالتی داشته باشد، احتمالا خراب می‌شود. تنها بازی لیورپول مقابل آرسنال (8) در تاریخ لیگ برتر، پنالتی‌های از دست رفته بیشتری نسبت به بازی‌های آرسنال مقابل منچستریونایتد (7) داشته است.
    رشفورد که در نخستین بازی خود در لیگ برتر مقابل توپچی‌ها 2گل به ثمر رساند، در 2دیدار اخیر 3بار گلزنی کرده است، درحالی‌که بوکایو ساکا در هر 3بازی اخیر بین این 2رقیب گل زده. تنها بازیکنی که در بازی‌های متوالی 2تیم در دوره لیگ برتر بیشترین گل را زد، رابین فان‌پرسی بود که در 5بازی متوالی به گل رسید؛ 2بازی اول به‌عنوان بازیکن آرسنال و 3بازی بعدی برای منچستریونایتد.
    ساکا بیش از هر حریفی به منچستریونایتد (3) گل زده و رشفورد گل‌های بیشتری در لیگ برتر مقابل لستر (8) نسبت به آرسنال (5) به ثمر رسانده است.
    منچستریونایتد اخیرا مقابل رقبای اصلی خود با مشکل مواجه شده است. آنها از 12بازی قبلی خارج از خانه خود، 8بازی را مقابل بیگ‌سیکس یا 6تیم برتر انگلستان به اضافه نیوکاسل باخته‌اند. مردان تن‌هاخ در این فصل 2 بر صفر مقابل تاتنهام شکست خورده‌اند.
    آرسنال در 6بازی از 8بازی اخیر خود در لیگ برتر در ورزشگاه امارات مقابل یونایتد پیروز شده است. آخرین باری که آرسنال در 3بازی خانگی پیاپی در لیگ خانگی مقابل شیاطین سرخ پیروز شد، به سال1991 برمی‌گردد. پس از پیروزی در 2بازی آخر، آرتتا امیدوار است که این رکورد را تکرار کند.
    آرسنال تنها در یکی از 18بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل منچستریونایتد موفق به گلزنی نشده است و تنها یک تیم آنها را در 13بازی اخیر خود در امارات از گلزنی محروم کرده است. با این حال، آرسنال در این 13بازی فقط 2بار دروازه خود را بسته نگه داشته است.
    آرسنال به‌ویژه در خانه سخاوتمند بوده و از شروع فصل گذشته فقط 4بازی از 21بازی لیگ برتر در ورزشگاه امارات، دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. از 17تیمی که در هریک از 2فصل گذشته در رقابت‌ها شرکت کرده‌اند، تنها فولام در زمین خودش کمتر دروازه خود را بسته نگه داشته است (3).
    فقط لیورپول (9) بیشتر از منچستریونایتد (8) در زمین آرسنال در لیگ برتر پیروز شده است، اگرچه آخرین پیروزی آنها در سال2017 بود.
    ژسوس در 10بازی لیگ برتر هرگز به منچستریونایتد گل نزده است. او در هر بازی که در لیگ برتر برای سیتی یا آرسنال گل زده، تیمش نباخته است.
    در 13بازی اخیر لیگ در امارات 55گل رد و بدل شده که 5گل در نخستین بازی از این 13مسابقه زده شد که اتفاقا بین همین 2تیم بود و آرسنال 3 بر 2 تیم تن‌هاخ را برده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید