• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 12 شهریور 1402
کد مطلب : 202051
+
-

دقیقه نودی‌ها

در روز آخر نقل‌و‌انتقالات چه گذشت؟

دقیقه نودی‌ها

در روز آخر مهلت نقل‌وانتقالاتی لیگ‌های اروپایی اتفاقات زیادی افتاد. انگار خیلی‌ها درس را گذاشته بودند برای شب امتحان. به‌طور مثال، باشگاه ناتینگهام فارست شب آخر از 7بازیکن جدید رونمایی کرد یا بارسلونا که خیلی فعالیت داشت.

میلان|  پورتو گمان می‌برد مهدی طارمی به میلان می‌رود و برای همین یک جانشین برای او خریده بود، اما مهدی در پورتو ماندنی شد و میلان به‌جای او و برای ذخیره اولیویه ژیرو، اقدام به جذب قرضی لوکا یوویچ از فیورنتینا کرد. یوویچ دورانی کاملا ناموفق در رئال‌مادرید داشت و حالا احتمالا همان دوران را در میلان هم تکرار خواهد کرد. این مهاجم صرب تنها یک فصل در آینتراخت فرانکفورت درخشید. این فصل طارمی باید با یک مهاجم جدید رقابت کند؛ ایوان خایمه، مهاجم ۲۲ساله و اسپانیایی فامالیسائو که فصل پیش عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ را به‌دست آورد.

پاریس|  رئال‌مادرید هیچ اقدامی برای جذب امباپه نکرد. انتقال امباپه 400میلیون یورو برای رئال هزینه داشت که شامل 250میلیون پول خرید و سایر هزینه‌ها ازجمله حقوق خود این بازیکن می‌شد. پاریسی‌ها لحظه آخر یک مهاجم ملی‌پوش فرانسوی دیگر را هم خریدند و کولو موانی که عامل قهرمان‌نشدن فرانسه در جام‌جهانی بود و ثانیه آخر بازی فینال یک موقعیت صددرصد تک‌به‌تک را مقابل امیلیانو مارتینس از دست داده بود، حالا عضوی از تیمی است که این تابستان مسی را از دست داده است. با حضور کولو موانی خط حمله و ترکیب پی‌اس‌جی فرانسوی‌تر شده و این چیزی است که امباپه از مدت‌ها پیش خواهان آن بود. رندال کولو موانی، مهاجم ۲۴ساله آینتراخت فرانکفورت با امضای قراردادی 5ساله به ارزش ۷۵میلیون یورو به‌علاوه ۱۵میلیون یورو افزونه‌های قرارداد، به پاری‌سن‌ژرمن ملحق شد تا در کنار دمبله و امباپه مثلث تیم ملی فرانسه را در پاری‌سن‌ژرمن تکمیل کند. او سیزدهمین و آخرین بازیکن جدید PSG در پنجره تابستانی‌۲۰۲۳ بود. کولو موانی در ۵۰بازی برای فرانکفورت آمار ۲۶گل و ۱۴پاس‌گل را ثبت کرد و فصل ۲۳-۲۰۲۲ بوندس‌لیگا، آقای پاس‌گل شد.

رئال مادرید|  همانطور که گفته شد، فلورنتینو پرس برای جذب امباپه تلاشی نکرد اما تا جمعه‌شب کانون توجه بود. ادن آزار که 4سال در رئال خورده و خوابیده بود و اول تابستان با گرفتن نیمی از حقوق فصل آینده‌اش به‌عنوان خسارت به جدایی رضایت داده بود، سرانجام به تنها پیشنهادش پاسخ مثبت داد و راهی باشگاه کشورش یعنی رویال آنتورپ بلژیک شد. مارک فان‌بومل، سرمربی هلندی رویال آنتورپ بلژیک هم قرارداد خود را تا سال2025 با این تیم تمدید کرد. آزار با ملی‌پوش سابق هلند در تیم جدیدش کار خواهد کرد. ماریانو دیاس، مهاجم 30ساله فصول گذشته رئال هم که مثل ادن آزار چند سال بخور و بخواب را در مادرید پشت‌سر گذاشته بود، با قراردادی آزاد به‌ سویا رفت. آلوارو اودریوسولا، مدافع راست همیشه‌ذخیره و آواره رئال هم با قراردادی 5.1میلیون یورویی به رئال سوسیه‌داد پیوست.

بارسلونا|  لاپورتا جمعه شلوغی را سپری کرد. رئیس بارسلونا 2روز قبل‌تر آنسو فاتی را قرضی به برایتون داده بود. فاتی مورد توجه تاتنهام و چند تیم دیگر هم بود. روز آخر هم کلمنت لنگله با قراردادی قرضی به استون ویلا پیوست. او قرضی در تاتنهام هم بازی کرده بود. در این روز 2ژائوی پرتغالی به‌صورت قرضی به بارسلونا آمدند؛ ژائو کانسلو از منچسترسیتی و ژائو فلیکس از اتلتیکو مادرید. هر دو ژائو اذعان کردند که از بچگی هوادار بارسا بوده‌اند و هر دو از فصل گذشته مورد غضب سرمربیان تیم خود قرار گرفته بودند. مامادو فال، مدافع سنگالی لس‌آنجلس اف‌سی به‌صورت قرضی به بارسلونا پیوست. اریک گارسیا، مدافع 22ساله بارسلونا هم با قراردادی قرضی (بدون بند خرید) به خیرونا منتقل شد. عبدالصمد الزلزولی که در همین تابستان مجددا به ترکیب بارسا بازگشته بود، با قراردادی 5.7میلیونی به رئال بتیس ملحق شد.

منچستریونایتد|  اریک تن‌هاخ برای جانشینی 2مدافع چپ مصدوم تیمش یعنی لوک شو و مالاسیا دفاع چپ سابق آکادمی رئال‌مادرید را گرفت. رگیلون قرضی از تاتنهام به اولدترافورد آمد و اگر تا نیم‌فصل 2مدافع چپ این تیم خوب شدند، به تاتنهام برمی‌گردد. صوفیان آمرابات، هافبک 27ساله و مراکشی فیورنتینا با قراردادی قرضی به ارزش 10میلیون یورو به‌علاوه بند خرید دائمی 20+5میلیون یورویی سال2024 به منچستریونایتد منتقل شد. میسون گرینوود، مهاجم منچستریونایتد در انتقال قرضی یکساله به ختافه رفت. پس از منتفی‌شدن انتقال مهاجم ۲۱ساله به لاتزیو، ختافه در فاصله ۲ساعت مانده به پایان پنجره نقل‌وانتقالات، اقدام به مذاکره با این بازیکن کرد و در نهایت پسر طرد‌شده انگلیسی را به خدمت گرفت.

لیورپول|  رایان گراونبرخ (خرافنبرخ)، هافبک جوان هلندی بایرن‌مونیخ در انتقالی به ارزش 40میلیون پوند و با امضای قراردادی 5ساله به لیورپول پیوست. نکته عجیب در مورد فروش هافبک هلندی این بود که بایرن هیچ جایگزینی نتوانست برای او جذب کند؛ اتفاقی که در مورد پاوار هم رخ داده بود. بایرن او را با نصف این مبلغ از آژاکس خریده بود. او در لیورپول پیراهن شماره38 را بر تن خواهد کرد. باشگاه الاتحاد عربستان قصد دارد پیشنهاد بعدی خود را به لیورپول برای محمد صلاح ارائه کند. این پیشنهاد 230میلیون یورو تخمین زده شده که 8میلیون بیشتر از رقم انتقال نیمار به پاری‌سن‌ژرمن است که رکورد گران‌ترین نقل و انتقال تاریخ محسوب می‌شود. قرارداد صلاح 3ساله خواهد بود با حقوقی در حدود 200میلیون یورو در سال. ستاره مصری درصورتی که لیورپول پیشنهاد جدید الاتحاد را بپذیرد، مشکلی با این انتقال نخواهد داشت. صلاح به تصمیم لیورپول احترام خواهد گذاشت و درصورت رد‌شدن پیشنهاد در تیم می‌ماند. مهلت نقل‌و‌انتقالات در عربستان 5روز دیگر به پایان می‌رسد.

بایرن‌مونیخ|  بایرن‌مونیخ که از خرید پالینیا اطمینان داشت، همه اسناد و مدارک انتقال گراونبرخ به لیورپول را پنجشنبه‌شب امضا کرده بود اما با باشگاه پالینیا به توافق نرسید و سرانجام نتوانست برای گراونبرخ هلندی جانشینی پیدا کند. برای دفاع هم پس از انتقال پاوار به اینترمیلان همین اتفاق رخ داد و جانشینی برای این مدافع فرانسوی یافت نشد. در شرایطی که چلسی به چالوبا اجازه داده بود در تست پزشکی بایرن‌مونیخ شرکت کند و با انتقال قرضی به‌علاوه بند خرید مشکلی نداشت، ناگهان بایرن‌مونیخ از انتقال این بازیکن منصرف شد و ‌سراغ آرمل بلاکوچاب از ساوتهمپتون رفت که به‌دلیل کمبود زمان انتقال این بازیکن هم نهایی نشد. بایرن‌مونیخ برای جذب ژائو کانسلو در روز پایانی هم اقدام کرد که توسط مدافع منچسترسیتی رد شد و این بازیکن بارسلونا را به تیم سال پیش خود ترجیح داد.

دروازه‌بان‌ها
هوگو لوریس پیشنهاد نیس را رد کرد. دروازه‌بان سابق تاتنهام به همراه داوید دخه‌آ هنوز نتوانسته‌اند تیمی پیدا کنند اما چون بازیکن آزاد هستند، هنوز فرصت قرارداد بستن با باشگاه آینده خود را دارند. نیوکاسل به لوریس علاقه دارد. قرارداد کسپر اشمایکل با نیس فسخ شد و این دروازه‌بان دانمارکی هم‌اکنون بازیکن آزاد محسوب می‌شود.

آرسنال|  راب هولدینگ، مدافع آرسنال با یک‌میلیون پوند به علاوه ۲.۵میلیون پاداش به کریستال پالاس انتقال یافت. آلبرت سامبی لوکونگا، هافبک دفاعی آرسنال هم با قراردادی قرضی به لوتون تاون رفت.

ژان بلگرید، هافبک استراسبورگ با قراردادی 5ساله و به ارزش ۱۲.۸میلیون پوند به ولورهمپتون پیوست.

2باشگاه تاتنهام و ناتینگهام فارست بر سر انتقال برنان جانسون با قراردادی به ارزش ۴۵میلیون پوند به توافق رسیدند.

ماتئوس نونیس با قراردادی بــه ارزش ۶۲میلیون یـــورو از ولورهمپتون  به منچسترسیتی پیوست.

تورینو از انتقال دائمی زاپاتا خبر داد. مهاجم کلمبیایی در ازای ۷میلیون یورو به علاوه ۳میلیون از آتالانتا به تورینو رفت.

با خرید کول پالمر، مجموع هزینه‌های نقل‌و‌انتقالاتی چلسی در دوران تاد بولی از یک میلیارد پوند گذشت.

الکس ایووبی، هافبک نیجریایی اورتون با قراردادی 5ساله به ارزش 22میلیون پوند، به فولام پیوست.

کالوم هادسون اودوی، مهاجم 22ساله چلسی با قراردادی 3ساله به ارزش 5میلیون پوند به ناتینگهام رفت.

جانسون ستاره ۲۲ساله ولزی پس از فصل درخشانی که با ۱۰گل و ۳پاس‌گل در ۴۴بازی سپری کرد، تاتنهامی شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید