• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 12 شهریور 1402
کد مطلب : 202023
+
-

خنک برای کمک به آسیب‌دیدگان آتش

زندگی پدیا
خنک برای کمک به آسیب‌دیدگان آتش

فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه! مثل ادیسون پسربچه کوچکی که با حداقل توانایی خود به کمک آنهایی رفت که از آتش‌سوزی گسترده «لاهاینا» در ایالات متحده جان سالم به در برده بودند.ادیسون کوچک، ساکن شهر سیاتل ایالات متحده نشان داد که برای امدادرسانی هیچ مانعی وجود ندارد اگر همه افراد اراده کنند. زمانی که خانواده ادیسون از تعطیلات بازگشتند و پدر و مادر او درحال دنبال کردن اخبار بودند او از آنها خواست تا تلویزیون را خاموش کنند و به جای دیدن صحنه‌های دلخراش سوختن درختان و خانه‌ها، کاری انجام دهند. با اینکه پدر و مادر ادیسون تلاش کردند تا به فرزند 5ساله خود مسئله را توضیح دهند، با واکنش جالبی از سوی او روبه‌رو شدند.
ادیسون با پول توجیبی خود، یک غرفه فروش شربت آبلیموی خنک در نزدیکی خانه راه‌اندازی کرد. در این غرفه علاوه بر لیموناد صورتی و زرد- به‌گفته ادیسون- با همکاری پدر و مادرش، شروع به فروش بستنی، ساندویچ، آب گازدار و آب نبات کرد. اگرچه او حداقل قیمت یعنی یک دلار بر هر خوراکی درنظر گرفت اما مردم برای یک لیوان لیموناد به او 100دلار هم پرداخت کردند! اسکناس‌های 10و 20دلاری نیز بخش دیگری از کمک مردم به غرفه خیریه ادیسون بود.
پس از این، غرفه ادیسون در یکی از خیابان‌های شلوغ شهر سیاتل برپا شد و استقبال از او بی‌نظیر و حیرت‌آور بود. بسیاری از مردم می‌گفتند که دوست داشته‌اند به مردم آسیب‌دیده از آتش‌سوزی گسترده کمک کنند اما راهی برای آن نمی‌شناختند و غرفه ادیسون مثل یک معجزه سر راه آنها سبز شد. استقبال مردم باعث شد تا اِمی، مادر ادیسون یک راه آنلاین برای پرداخت کمک نیز تدارک ببیند و به این ترتیب پس از یک هفته فروش، رقم 17هزار دلار کمک مردمی از غرفه ادیسون جمع‌آوری و این رقم برای کمک به مردم آسیب‌دیده از آتش‌سوزی شهر لاهیتا به این شهر، ارسال شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید