• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 12 شهریور 1402
کد مطلب : 202017
+
-

تأسیس نخستین مسجد رسمی میلان

تأسیس نخستین مسجد رسمی میلان

یک ساختمان عمومی در میلان، تخلیه شده است تا به جایش، نخستین مسجد قانونی میلان تأسیس شود. این ساختمان، در 7سال گذشته خانه مهاجران درمانده‌ای بوده که خود را به میلان رسانده بودند و از این پس، مأمن مسلمانانی خواهد شد که به‌دنبال جایی برای خلوت با خدا می‌گردند.
گروهی از مهاجران قانونی که در 7 سال گذشته به‌خاطر درآمد کم نمی‌توانستند خانه اجاره کنند، در این ساختمان زندگی می‌کردند اما به‌منظور شروع کار عمرانی، از ساختمان تخلیه شده‌اند.
این ساختمان که در سال 1928در دوران فاشیست‌ها ساخته شده، سال‌ها میزبان کارخانه دکمه‌سازی‌ و بعدها مدرسه مکانیک بود تا اینکه در سال 1999متروکه شد. سال 2016گروهی مهاجر آن را کشف و در آن زندگی کردند. بیشتر افرادی که در این ساختمان زندگی می‎کردند، مهاجر و عمدتا مسلمان بوده‌اند اما رسانه‌های ایتالیایی گزارش داده‌اند که برخی ایتالیایی‌های بی‌خانمان هم در ساختمان زندگی می‌کرده‌اند.
گروه مسلمانی که متولی ساخت این مسجد شده، گفته است که نگران آینده این مهاجران است و از مقامات شهری خواسته به وضعیت آنها رسیدگی کند. آساف محمود، رئیس گروهی که به‌عنوان پیمانکار ساخت این مسجد انتخاب شده، گفته که مسلمانان نگران این مهاجران هستند؛ «امیدواریم مقامات شهری راه‌حلی برای این افراد پید اکنند، ما نمی‌خواهیم که فقرا آسیبی ببینند.»
ابن مسجد که به‌عنوان نخستین مسجد رسمی در ایتالیا تاسیس می‌شود، در منطقه‌ای چندفرهنگی قرار دارد و مسلمانان امیدوارند ساخت آن شروع روندی برای تسهیل انجام فرایض دینی باشد. ایتالیا، قوانین سختگیرانه و حتی گاهی تبعیض‌آمیزی برای ساخت مساجد دارد و مساجد، عموما در مکان‌هایی که از قبل مشخص شده احداث شده‌اند. این مسجد جدید اما مجوز دارد و فارغ از این ملاحظات از پایه ساخته می‌شود. حدود 2 میلیون مسلمان در ایتالیا زندگی می‌کند و ساخت این مسجد خبر خوشی برای آنها به‌شمار می‌رود به‌خصوص اینکه در سال‌های اخیر به قدرت رسیدن راست‎های افراطی و تصویب قوانین خاص به‌خصوص علیه ساخت مسجد، مسلمانان را در این کشور به‌شدت نگران کرده بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید