• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 11 شهریور 1402
کد مطلب : 201956
+
-

نهضت خدمت‌رسانی ادامه دارد

مدیریت شهری طی 24ساعت گذشته خدمات قابل‌توجهی برای زائران حسینی درنظر گرفته است

اربعین
نهضت خدمت‌رسانی ادامه دارد

تنها چند نفس تا اربعین حسینی باقی‌مانده است و شیعیان یک نفس از سراسر دنیا به دیدار سید و سالار شهیدان می‌روند و در این بین برخی نیز که نتوانسته‌اند خود را به کربلا برسانند، در شهر و دیار خویش به سوگ می‌نشینند. مدیریت شهری تهران نیز خدماتی به دوستداران حسینی ارائه می‌دهد؛ از جمع‌آوری پسماند در شهرهای نجف و کربلا از سوی پاکبانان داوطلب گرفته تا خدمت حمل‌ونقلی به شهروندان تهرانی در داخل شهر ‌یا در مرزهای ایران. از این‌رو به‌صورت روزانه اقدامات قابل‌توجهی انجام می‌شود که بنا‌ست تا گوشه‌ای از آن اشاره‌ای داشته باشیم.

نجف
روزانه ۷۵ تا۸۰ تن زباله توسط پاکبان‌ها‌ جمع‌آوری و از شهر نجف خارج می‌شود. مجموعا ۳۰۸پاکبان مستقر در شهر نجف داریم که در محورهای مختلف مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند. پلاستیک‌های جمع‌آوری زباله در مسیرهای منتهی به حرم روی تیرهای چراغ برق نصب شده بود تا مردم زباله را در آنجا قرار دهند و به نوعی فرهنگسازی‌ در مسیر جمع‌آوری زباله انجام شد.

مرز مهران
 شهرداری تهران در مرز مهران به 2‌صورت فرهنگی و خدمات شهری در حال ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی است و ۲۰۰نفر از نیروهای شهرداری تهران در این مرز در حال ارائه خدمت به زائران حسینی(ع) هستند. خیمه‌های مخصوص برنامه‌های فرهنگی در مرز مهران برپا شده‌ که برای بانوان و کودکان نیز برنامه‌های فرهنگی-مذهبی- مناسبی درنظر گرفته شده است. همچنین با استقرار عوامل اجرایی خدمات شهری در قرارگاه مرزی مهران، روزانه بیش از ۲۰تن زباله در مسیر ترددی این محدوده نظافت و جمع‌آوری می‌شود. 100نفر از عوامل خدمات شهری و محیط‌زیست در مرز مهران مستقر هستند و فاز‌۳‌و‌۵ شهر مهران و محدوده موکب محبان الرضا(ع) و همچنین حدفاصل پل زائر تا پاسگاه بهرام‌آباد توسط این عوامل نگهداشت و نظافت می‌شود. امور مربوط به خدمات شهری طی 2 شیفت انجام و خادمان هر صبح با اعزام به شهر و محدوده مرزی خدمت‌رسانی می‌کنند. ۳۰مخزن ۶۶۰لیتری و ۷۰مخزن ۱۲۰ لیتری برای جمع‌آوری زباله تعبیه شده است و روزانه بیش از ۲۰تن زباله و ضایعات و نخاله و لجن از محدوده مرزی و شهر مهران برای نظافت این محدوده و تسهیل تردد زوار توسط عوامل خدمات شهری و محیط‌زیست جمع‌آوری می‌شود. روزانه ۵۰۰هزار مترمربع نگهداشت شهری در قرارگاه مرزی و شهر مهران انجام می‌شود که در نتیجه ۱۵هزارمترمربع روزانه شست‌و‌شو و ۱۸۰۰متر‌‌ نیز لایروبی انهار توسط خادمین با مدیریت و حضور معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه عملیاتی می‌شود. اتاق‌های مخصوص مادر و کودک در مرز مهران ایجاد شده است و شرکت شهر سالم نیز به پرسنل و زائران حسینی(ع) در مرز مهران خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

مرز زرباطیه
۱۶۰نفر از نیروهای شهرداری تهران در «زرباطیه» مشغول خدمت‌رسانی به زائران حسینی(ع) هستند. موکب مادر و کودک در فضایی به مساحت ۳۶متر در پایانه مرزی زرباطیه به‌منظور سرگرمی کودکان تعبیه شده و تعدادی اسباب‌بازی نیز در اختیار کودکان قرار می‌گیرد.

نجف تا کربلا
روزانه ۳۰۰ نگهدارنده کیسه زباله برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین در طریق‌الحسین(ع) بین نجف و کربلا نصب شده است. فعالیت کارگران در 3شیفت کاری از ساعات اولیه صبح آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه دارد. روزانه ۴هزار مترمربع از معابر خیابان شارع طوسی پاکسازی و نظافت می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید